saltar al contingut principal
Cercar
URV

Resultats - PAPAOIKONOMOU , ELENI


PAPAOIKONOMOU , ELENI

Tesis Doctorals Dirigides / Theses 
2013 2014 2015 2016 2017 2018
Publicacions en Revista / Papers 
2013 2014 2015 2016 2017 2018
Títol: Putting the farmer's face on food: governance and the producer-consumer relationship in local food systems
Autors: Papaoikonomou, E. y Ginieis, M.
Any: 2017 Clau: Article
Revista: Agriculture And Human Values (ISI)
País: PAÏSOS BAIXOS
Títol: Revisiting Consumer Empowerment: An Exploration of Ethical Consumption Communities
Autors: Papaoikonomou, E.; Alarcón, A.
Any: 2017 Clau: Article
Revista: Journal Of Macromarketing (ISI)
País: ESTATS UNITS D'AMÈRICA
Títol: Consumer-to-consumer exchanges: A goal theory approach in the timebanking context
Autors: Valor, C., Papaoikonomou, E. y Martínez-de-Ibarreta, C.
Any: 2017 Clau: Article
Revista: Spanish Journal of Marketing
País:
Títol: Constructing and communicating an ethical consumer identity: A Social Identity Approach
Autors: Papaoikonomou, E.; Cascón-Pereira, R.; Ryan, G.
Any: 2016 Clau: Article
Revista: Journal Of Consumer Culture (ISI)
País: ANGLATERRA
Títol: A Multi-level Perspective for the Integration of Ethics, Corporate Social Responsibility and Sustainability (ECSRS) in Management Education
Autors: Setó Pàmies, D.; Papaoikonomou, E.
Any: 2016 Clau: Article
Revista: Journal of Business Ethics (ISI)
País: PAÏSOS BAIXOS
Títol: Exploring commitment in peer-to-peer exchanges: the case of timebanks
Autors: Papaoikonomou, E.; Valor, C.
Any: 2016 Clau: Article
Revista: Journal of Marketing Management
País:
Títol: Time banking in Spain. Exploring their structure, management, and users' profile
Autors: Valor, C.; Papaoikonomou, E.
Any: 2016 Clau: Article
Revista: Revista Internacional de Sociologia (ISI)
País: ESPANYA
Títol: La relación entre productor y consumidor en sistemas alimentarios locales: análisis de sus prácticas y narrativas
Autors: Papaoikonomou, E.; Ginieis, M.
Any: 2015 Clau: Article
Revista: RIO - Revista Internacional de Organizaciones
País: ESPANYA
Títol: Sustainable lifestyles in an urban context: towards a holistic understanding of ethical consumer behaviours. Empirical evidence from Catalonia, Spain.
Autors: Papaoikonomou, E.
Any: 2013 Clau: Article
Revista: International Journal Of Consumer Studies (ISI)
País: ANGLATERRA
Títol: Mapping Consumer Empowerment in Communities of Ethical Consumption
Autors: Papaoikonomou, Eleni; Ginieis, M.
Any: 2013 Clau: Article
Revista: Responsibility & Sustainability: Socioeconomic, political and legal issues
País:
Llibres / Books 
2013 2014 2015 2016 2017 2018
Capítols de Llibre / Book chapters 
2013 2014 2015 2016 2017 2018
Títol: El discurso de la ética del consumo para explicar el consumo responsable desde la perspectiva del consumidor
Autors: E. PAPAOIKONOMOU
Any: 2016 Clau: Capítol de llibre
País: ESPANYA
Títol: Una representación de los costes de personal de las aerolíneas comerciales en el continente europeo
Autors: Ginieis, M.; Sánchez Rebull, M.; Papaoikonomou, E.
Any: 2015 Clau: Capítol de llibre
País: ESPANYA
Títol: Exploring SME¿s strategic response to the financial and economic crisis: Empirical Evidence from Catalonia.
Autors: Papaoikonomou, E.; Li, X.; Segarra, P.
Any: 2014 Clau: Capítol de llibre
País: REGNE UNIT
Títol: La sustentabilidad en el mercado: Responsabilidad social corporativo y nuevas tendencias de consumo sostenible
Autors: Papaoikonomou, E. ; Ryan, G.; Ginieis, M.
Any: 2014 Clau: Capítol de llibre
País: MÈXIC
Títol: Sustainability in consumption: A bottom-up or a top-down approach?
Autors: Papaoikonomou, E. y Ginieis, M.
Any: 2013 Clau: Capítol de llibre
País: ESPANYA
Altres Documents / Other documents 
2013 2014 2015 2016 2017 2018
Patents Sol.licitades / Patents 
2013 2014 2015 2016 2017 2018
Congressos / Conferences 
2013 2014 2015 2016 2017 2018
Autor/a: VALOR, C.; PAPAOIKONOMOU, E.; LLOVERAS, J.
Títol: Tauromachy: to keep or to toss? Exploring the process of deinstitutionalization of contested consumer traditions
Congrés/acte: BRINGING INSTITUTIONAL THEORY TO MARKETING
Lloc de celebració: PARIS
Any: 2017
Autor/a: LI, X.; PAPAOIKONOMOU, E.; SEGARRA, P
Títol: Entreprenuers and financing decisions during the financial and economic crisis. Empirical evidence from Catalonia, Spain.
Congrés/acte: INFER 18TH CONFERENCE
Lloc de celebració: REUS
Any: 2016
Autor/a: LI, X.; PAPAOIKONOMOU, E.; SEGARRA, P
Títol: Exploring SMES financing behaviour in the context of financial and economic crisis. Empirical evidence from Catalonia, Spain.
Congrés/acte: 5TH INTERNATIONAL WORKSHOP: ENTREPRENEURSHIP, CULTURE, FINANCE AND ECONOMIC DEVELOPMENT
Lloc de celebració: LYON
Any: 2016
Autor/a: Valor, C.; Papaoikonomou, E.
Títol: Sharing your time: Exploring Timebanks¿ diversity and users¿ experience
Congrés/acte: Consumer Culture Theory Conference
Lloc de celebració: Fayetteville, Arkansas
Any: 2015
Autor/a: Papaoikonomou, E.; Valor, C.
Títol: Time Banks as Exchange Systems:Evidence from Greece and Spain
Congrés/acte: 40th Macromarketing Conference
Lloc de celebració: Chicago
Any: 2015
Autor/a: Papaoikonomou, E.; Ginieis, M.
Títol: An Exploration of the Practices and Narratives around the Producer-Consumer Relationship in Local Food Initiatives
Congrés/acte: 40th Annual Macromarketing Conference. Marketing as Provisioning Technology: Integrating Perspectives on Solutions for Sustainability, Prosperity, and Social Justice
Lloc de celebració: Chicago
Any: 2015
Autor/a: VALOR, C.; PAPAOIKONOMOU, E.
Títol: Exploring the phenomenon of spanish time banks in times of crisis
Congrés/acte: 12TH ESA CONFERENCE
Lloc de celebració: PRAGUE
Any: 2015
Autor/a: Papaoikonomou, E; Valor, C.; Ibarreta, C.
Títol: APPLYING GOAL THEORY TO UNDERSTAND ONGOING ENGAGEMENT IN TIME BANKS
Congrés/acte: European Academy of Marketing
Lloc de celebració: Valencia
Any: 2014
Autor/a: Valor, C.; Papaoikonomou, E.
Títol: The Nature of Exchanges in Time Banks: Mapping the Territory and Identifying the Phenomenon
Congrés/acte: Macromarketing Conference
Lloc de celebració: London
Any: 2014
Autor/a: Papaoikonomou, Eleni; Ginieis, Matias
Títol: Mapping consumer empowerment in communities of ethical consumption
Congrés/acte: International Congress in Public and Non-Profit Marketing
Lloc de celebració: Las Palmas, Gran Canaria
Any: 2013
Autor/a: Papaoikonomou, Eleni; Paparoidamis, Nicholas; Chumpitaz, Ruben
Títol: NEW APPROACHES TO MODELLING THE ETHICAL CONSUMER: AN ISSUE-CONTIGENT MODEL
Congrés/acte: International Congress in Public and Non-Profit Marketing
Lloc de celebració: Las Palmas, Gran Canaria
Any: 2013
Autor/a: Papaoikonomou, Eleni; Paparoidamis, Nicholas; Chumpitaz, Ruben
Títol: THE ETHICAL CONSUMER DECISION MAKING: UNDERSTANDING THE EVALUATION PROCESS PRIOR TO THE ADOPTION OF AN ETHICAL BEHAVIOUR
Congrés/acte: Academy of Marketing Science Conference
Lloc de celebració: Melbourne
Any: 2013
Autor/a: Papaoikonomou, Eleni; Valor, Carmen; Diaz, Estela
Títol: THE IMPORTANCE OF SHARING: UNDERSTANDING THE GOALS FOR ENGAGING IN TIME BANKS.
Congrés/acte: Academy of Marketing Conference
Lloc de celebració: Cardiff
Any: 2013
Autor/a: Li, Xiaoni; Papaoikonomou, Eleni; Segarra, Pere
Títol: Exploring SME¿s financing behaviour during crisis. Empirical Evidence from Catalonia, Spain.
Congrés/acte: 4th Annual Global Entrepreneurship Research & Policy Conference
Lloc de celebració: Washington D.C.
Any: 2013