Universitat Rovira i Virgili. La universitat pública de Tarragona

CEICS

Portada > Gestió Acadèmica > Tràmits administratius > Procediment convalidació estudis estrangers

Gestió Acadèmica

Convalidació d'estudis fets a l'estranger



  • CONCEPTE: reconeixement oficial de la validesa a efectes acadèmics d'estudis superiors fets a l'estranger, hagin o no finalitzat amb l'obtenció d'un títol.

Tràmits per sol·licitar-ho
Qui

La persona interessada o la persona autoritzadaamb identificació prèvia

On

A la seu del registre auxiliar que correspongui a la secretaria del centre on estudia.

Quan
  • Període: de l'1 de maig al 30 de juny.
  • A partir del 2 de novembre, si el centre així ho acorda, es pot presentar sol·licituds amb efectes per al curs següent.
Com

Presentant la documentació següent:

  • Sol·licitud adreçada al o a la cap de secretaria, que, si s'escau, l'eleva al deganat o direcció del centre.

  • Original i fotocòpia del document o fotocòpia compulsada del document acreditatiu de la identitat i nacionalitat del sol·licitant, expedit per les autoritats competents del país d'origen o de procedència, o per les autoritats espanyoles competents en matèria d'estrangeria. Si té la nacionalitat espanyola, fotocòpia compulsada o original i fotocòpia del DNI.

  • Original i fotocòpia del document que acrediti el tipus d'exempció, si s'escau (família nombrosa, monoparental, etc.).

  • Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada del certificat acadèmic dels estudis cursats pel sol·licitant, expedit per la universitat estrangera, en què constin, entre altres dades, les assignatures cursades, la càrrega horària de cadascuna i el sistema de qualificació aplicat (legalitzat i traduït, si s'escau).

  • En cas d'estudis finalitzats, títol universitari original o fotocòpia compulsada, si s'escau (legalitzat i traduït, si s'escau).

  • Declaració jurada en què consti que el sol·licitant no ha demanat l'homologació del títol o, si és el cas, còpia de la resolució en què el Ministeri d'Educació espanyol en denega l'homologació (només per als titulats).

Documentació complementària:

  • Original i fotocòpia dels programes de les assignatures aprovades (legalitzats i traduïts, si s'escau).

  • Pla d'estudis de la titulació en què es faci constar la validesa acadèmica oficial al país d'origen (legalitzat i traduït, si s'escau).

Si el requisit de legalització i traducció de la documentació complementària no es compleix durant el període de presentació de la sol·licitud, aquesta es pot admetre igualment, tenint en compte, però, que si després de l'estudi de la convalidació es resol positivament l'admissió de l'estudiant al centre, cal que necessàriament aquesta deficiència se solucioni al llarg del curs.

Els documents expedits a l'estranger han d'ajustar-se als requisits següents:

  • Han de ser oficials i estar expedits per les autoritats competents, d'acord amb l'ordenament jurídic del país de què es tracti.

  • Han de presentar-se legalitzats per via diplomàtica o, si és el cas, mitjançant la postil·la del conveni de l'Haia. No s'exigeix cap tipus de legalització per als documents expedits per les autoritats dels estats membres de la Unió Europea o signataris de l'Acord sobre l'espai econòmic europeu (consulteu).

  • Han d'anar acompanyats de la traducció oficial al català o castellà corresponent. La traducció oficial es pot fer:
    • Per qualsevol representant diplomàtic o consular de l'Estat espanyol a l'estranger.

    • Per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país de què és ciutadà el sol·licitant o, si és el cas, del de procedència del document.

    • Per un traductor jurat degudament autoritzat o inscrit a Espanya.
    • Pel Servei Lingüístic de la URV, si la documentació només ha de tenir efectes per a aquest tràmit a la URV.

Cost

S'ha d'abonar l'import de la taxa d'estudi de reconeixement, que emet la secretaria del centre, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.


Resolució de la sol·licitud
Qui

El deganat o direcció de centre. 

Quan

Com a màxim, un mes després d'haver presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau.

* En aquests terminis s'ha de tenir en compte que el mes d'agost es considera inhàbil.

 
Com

Es lliura la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada i, si s'escau, s'obre el nou expedient a l'ensenyament on hagi estat admès.

La resolució emesa pel centre conté, a més, l'admissió o la denegació d'admissió dels estudiants que han reconegut 30 crèdits o més.

La resolució definitiva es notifica a la persona interessada, amb la indicació clara que no tindrà reconeixement acadèmic fins que no hagi formalitzat la matrícula i abonat els preus públics en matèria de convalidació d'estudis.

 
Efectes econòmics

S'ha d'abonar l'import de les assignatures reconegudes, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.

Observacions
  • En el cas de reconeixement de 30 crèdits o més, el centre resol l'admissió o no del sol·licitant.

  • Si s'obtenen entre 1 i 29 crèdits reconeguts, el centre emet la resolució corresponent, i quan la té, la persona interessada pot formalitzar la preinscripció universitària únicament per a l'ensenyament en el qual ha obtingut la convalidació parcial. 

  • Si no obté cap crèdit reconegut abans de poder sol·licitar la preinscripció universitària per als estudis de grau, cal tenir en compte que:

    • Els estudiants procedents de sistemes educatius dels estats membres de la Unió Europea o d'altres estats amb els quals s'hagin subscrit els acords internacionals corresponents, i que compleixin els requisits acadèmics exigits en els seus sistemes educatius per accedir a les seves universitats, s'han de dirigir a la UNED per obtenir credencial dels estudis realitzats.

    • Els estudiants que es trobin en possessió del títol de Batxillerat Europeu o del títol de Batxillerat Internacional s'han de dirigir a la UNED per obtenir credencial dels estudis realitzats.

    • En el cas d'estudiants procedents d'altres països, el sol·licitant s'ha de dirigir al Ministeri d'Educació espanyol, on pot iniciar el procediment previst per a l'homologació dels seus estudis secundaris.


Formalització de la matrícula
Qui

La persona interessada o la persona autoritzada, amb identificació prèvia

Quan

Durant el període que li correspongui matricular-se, que es fa constar a la mateixa resolució.

Com

L'estudiant es matricula de les assignatures que vulgui cursar durant el curs acadèmic, a més de les convalidades. 

Efectes econòmics

L'estudiant ha d'abonar el rebut generat per la formalització de la seva matrícula.

Observacions Les sol·licituds presentades a partir del 2 de novembre que el centre hagi resolt positivament tenen efectes acadèmics per al curs següent.

Estudiants amb 30 crèdits o més reconeguts no admesos:

La persona interessada pot sol·licitar l'admissió a l'ensenyament per al qual ha obtingut la convalidació parcial en el període ordinari establert per a la sol·licitud de convalidació d'estudis estrangers del curs acadèmic següent.



Informació

© 2008 Universitat Rovira i Virgili