Universitat Rovira i Virgili. La universitat pública de Tarragona

Campus d'Excel·lència Internacional - Universitat Rovira i Virgili - Tarragona - Espanya

Portada > Gestió Acadèmica > Tràmits administratius > Anul·lació de matrícula per reassignació altra universitat

Gestió Acadèmica

Anul·lació de matrícula per reassignació a una altra universitat pública o a la Universitat de Vic

• CONCEPTE: cessament dels efectes acadèmics i administratius de la matrícula prèviament formalitzada amb la conseqüent pèrdua dels drets d'examen i de la condició d'estudiant i dels beneficis que aquests estatus comporta.

Tràmits per sol·licitar-la
Qui La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació.
On A la secretaria de Centre/Campus on es realitzen els estudis.
Quan
  • Període ordinari: des del dia que s'hagi formalitzat la matrícula fins una vegada resolta la situació d'admissió o no, i en tot cas, sempre abans del 23 d'octubre.
  • Del dia 24 d'octubre fins el 30 de novembre (vegeu les observacions de l'apartat de resolució de sol·licitud).
Com

Presentant la documentació següent:

Observacions Si la sol·licitud es presenta amb posterioritat al 23 d'octubre caldrà estar al corrent de pagament de les taxes i del 40% dels crèdits.

Resolució de la sol·licitud
Qui El/la cap de secretaria del Centre on li havien assignat la plaça.
Quan

Sempre que sigui possible, en el moment de presentació de la sol·licitud. Com a màxim 5 dies després d'haver presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau. En el compliment d'aquest termini, s'ha de tenir en compte que el mes d'agost es considera inhàbil.

Com
  • Es lliurarà la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada i, si s'escau, s'actualitzarà l'expedient de l'estudiant.
  • Es regularitzarà informàticament l'anul·lació de la matrícula.
Efectes econòmics

Si escau, es tramitarà la devolució de l'import dels crèdits matriculats, ja fets efectius.

Si no es formalitza la sol·licitud d'anul·lació en els terminis establerts i no s'abonen els rebuts que corresponguin, aquests seran reclamats en fase d'impagament. Els estudiants que es troben en aquesta situació seran considerats suspesos temporalment. Durant el període en què estiguin en situació de suspensió temporal no se'ls podrà expedir certificats, expedients acadèmics ni el títol. No podrien tampoc reprendre els seus estudis a la universitat en cursos posteriors sense abonar prèviament els imports pendents. El decret de preus públics ho estableix per a la mateixa universitat o per un altra universitat catalana.

Observacions
  • En cas que no es presenti la sol·licitud d'anul·lació dins del termini establert, quedarà sense efectes la condicionalitat per pendent de reassignació i la secretaria a partir del dia 23 d'octubre actualitzarà automàticament la matrícula com a estudiant de la URV fent efectius els imports de la seva matrícula.
  • Si la sol·licitud es presenta fins el 23 d'octubre per poder fer efectiva la sol·licitud d'anul·lació, caldrà estar al corrent de pagament a la data d'anul·lació. Si la sol·licitud es presenta amb posterioritat a aquesta data i fins el dia 30 de novembre per poder fer efectiva l'anul·lació, caldrà estar al corrent del pagament de les taxes i del 40% dels crèdits.
  • En el cas que l'estudiant s'hagi matriculat com a condicional pendent de reassignació, no escaurà retornar l'import dels crèdits atès que només haurà fet efectiu l'import de les taxes.
  • Si l'estudiant no ha fet efectiu l'import corresponent, la sol·licitud d'anul·lació quedarà sense efectes i els rebuts pendents de pagament seguiran el procés establert. En cas de no fer-los efectius en els terminis establerts, l'estudiant quedarà en situació de suspensió.
  • L'anul·lació de la matrícula comporta la pèrdua de la plaça, i queda sense efectes la matrícula efectuada. Per tant, no s'aplicarà la normativa de permanència ni els recàrrecs per repetició en els supòsits següents:
    • En el cas que els estudiants siguin de nou accés, per iniciar qualsevol estudi universitari, caldrà que novament facin la preinscripció oficial.
    • Per a la resta d'estudiants, per continuar els mateixos estudis, caldrà que sol·licitin reprendre estudis.
  • Als estudiants de nou accés se'ls retornaran els documents lliurats en el moment de la matrícula.
  • En les anul·lacions de matrícula no es retornaran les quantitats abonades per l'estudiant en concepte de convalidació, adaptació, transferència entre estudis de grau i reconeixement de crèdits, ni la taxa d'estudi corresponent.
  • Si l'estudiant ha sol·licitat beca, la secretaria haurà de comunicar l'anul·lació al Servei de Beques de la Universitat.
  • Si l'estudiant es va matricular com a sol·licitant de beca, també quedarà anul·lada. Si ja ha percebut l'import de la beca, caldrà retornar-lo.