Curs de formació esportiva d'iniciació al Tai-chi

Unitat de gestió

Centre d'Atenció als Estudiants (CAE)
Secretaria de l'organitzador

Centre d'Atenció als Estudiants.
Esports URV
Avinguda Països Catalans, 5-7
43007 Tarragona
Telèfon: 977 558833
a/e: esports@urv.cat

Contingut o descripció de l'activitat:

Curs que té com a finalitat l'aprenentatge dels principis bàsics, de la dinàmica corporal i dels patrons d'exercicis més simples de les disciplines o arts del Tai Chi Chuan i del Chi Kung, dos sistemes d'exercicis terapèutics d'origen xinès.
Curs introductori i eminentment pràctic, adreçat a donar a conèixer als alumnes el principis generals i les bases teòriques i pràctiques sobre les quals es fonamenten les esmentades disciplines.  Es tracta d'aprendre i prendre consciència de les diferents parts del cos, tant en repòs com en moviment; aprendre la dinàmica tècnica del moviment, de la respiració i de la concentració o activitat mental.
A efectes de contingut, s'han treballat bàsicament tres blocs o sistemes d'exercicis:
1. "Les Vuit Peces de Seda": Una sèrie d'exercicis que treballen les funcions principals de l'organisme a nivell energètic.
2. "Jocs dels Cinc Animals": Una sèrie d'exercicis terapèutics que es basen en els moviments de cinc animals.
3. "Forma de Tretze Moviments del Tai Chi Chuan": Sèrie bàsica de moviments del Tai Chi.
4. Altres exercicis: Treball d'articulacions, estiraments, automassatges, relaxacions, meditacions, etc.
-Curs en el que es pretén que els alumnes no només prenguin contacte amb aquestes arts sinó que aprenguin un seguit de recursos o tècniques que li poden ser útils a la seva vida diària.
-Curs introductori de vint hores, al final del qual es realitza una prova pràctica a cadascun dels alumnes per valorar el seu treball personal realitzat al llarg del curs.

Requisits d'inscripció:

Ser socis d'EsportsURV

Període d'inscripció:

Del 27 de setembre al 26 d'octubre de 2010
Període de realització: 1r quadrimestre
Calendari i/o horari de l'activitat:

Dimarts i dijous de 17 a 19h
26,28 d'octubre i 2,4,9,11,16,18,23,25 de novembre de 2010
Hàbits saludables a la URV:
dilluns i dimarts  de 17 a 19,30h
13 i 14 de desembre de 2010

Lloc: Tarragona, aula de psicomotricitat (Edifici Ventura i Gassol) Campus Sescelades