Judyta Wachowska

Professora titular de Literatura Espanyola i Iberoamericana a la Universitat Adam Mickiewicz de Poznan. En aquesta universitat es va doctorar amb una tesi sobre l’obra de María Zambrano. Els seus camps de recerca giren al voltant de l’emigració dels intel·lectuals espanyols després de la guerra civil de 1936-1939 (aspectes històrics i literaris), l’assaig filosòfic del segle XX: María Zambrano i l’« escola madrilenya» i el teatre experimental a Polònia, Espanya i Amèrica llatina. Autora de dos estudis sobre Jorge  Semprún, actualment en premsa.

El «universo concentracionario» en las novelas de Jorge Semprún: historia, memoria, escritura.
Dimecres 21 de març de 16.45 a 17.30

Resum de la ponència

La ponencia se concentrará en el tema de l’Univers concentrationnaire de Jorge Semprún narrado en el corpus literario sobre todo de las cuatro novelas: El largo viaje, Aquel domingo, La escritura o la vida, Viviré con su nombre, morirá con el mío, para reflexionar sobre el testimonio de sus vivencias en el «círculo del mal»: el cómo trabaja la historia del Campo de Concentración de Buchenwald (y de los totalitarismos del s.XX) con su individualización y “estratificación” de un lado, y universalización del otro, así como mostrar algunos procedimientos literarios que son característicos para la estructura del relato sempruniano, de sus narraciones y sus “rituales” de la memoria.