Universitat Rovira i Virgili. La universitat pública de Tarragona

Campus d'Excel·lència Internacional - Universitat Rovira i Virgili - Tarragona - Espanya

Portada > Do de llengües > Actualitat > Deu poemes d'amor universals

Do de llengües

23 d'abril de 2009

Deu poemes d'amor universals

Per Sant Jordi, la URV edita poesia multilingüe

El llibre aplega deu poemes en deu llengües d'arreu del món (amb la traducció al català), triats per estudiants internacionals de la Universitat.

Aquestes peces s'han seleccionat d'entre els poemes llegits pels estudiants d'intercanvi i que participen en la lectura poètica multilingüe que organitza el Servei Lingüístic de la Universitat des del 2003-04, dins les activitats d'acolliment lingüístic i cultural.

La publicació il·lustra la voluntat de la URV de treballar pel multilingüisme, i de fer-ho des de la llengua pròpia, el català, en la línia del que apunta el recentment aprovat Pla de política lingüística de la URV.

Tal com diu el rector al pròleg, l'obra "és una mostra del multilingüisme present a la nostra societat i, molt especialment, a la nostra universitat. (...) mitjançant la universalitat del llenguatge poètic, volem posar al vostre abast un petit llibre on els poemes d'amor de segles i literatures diferents ens fan sentir la llengua".

Els autors presents a l'antologia són Arthur Rimbaud, Yunus Emre, Mihai Eminescu, Edgar Allan Poe, Jaroslav Vrchlicky, Guittone d'Arezzo, Rainer Maria Rilke, Olavo Bilac, Rubén Darío i Joan Salvat-Papasseit.

Relacionat amb aquesta publicació, també hi ha disponible un vídeo en què es pot escoltar estudiants internacionals llegint aquests poemes en les seves llengües originals.