Universitat Rovira i Virgili. La universitat pública de Tarragona

Portada > Notícies

Departament de Filologia Catalana

Llistat

La professora Margarida Aritzeta estableix que la novel·la 'L'escanyapobres' de Narcís Oller està ambientada a l'Espluga de Francolí

La professora Margarida Aritzeta, juntament amb l'erudit Josep Maria Vallès, han pogut establir on està ambientada la novel·la L'escanyapobres de Narcís Oller. Segons aquests dos estudiosos, està ambientada a l'Espluga de Francolí.

L'argument té lloc a Pratbell, un poble inventat. Però els dos investigadors han pogut establir que Oller va inspirar-se en l'Espluga de Francolí, per les concomitàncies entre els espais descrits a la novel·la i els espais del poble.

Aquesta troballa acaba amb un misteri de més de 130 anys, ja que L'Escanyapobres va ser escrita el 1884.