Universitat Rovira i Virgili. La universitat pública de Tarragona

Departament de Filologia Catalana

Llistat

Els estudiants de Llengua i Literatura Catalanes participen en la Viquimarató

Divendres 10 de març es va celebrar la Viquimarató de la llengua catalana. Una vegada més, el Port de Tarragona va acollir aquest esdeveniment, que és important per a la Viquipèdia i per a la llengua catalana, ja que es tracta d’ampliar continguts de la Viquipèdia i fer créixer la presència de la llengua en aquest medi. D’una banda, es creen articles nous (o se n’amplien) en català; i, de l’altra, es tradueixen articles de qualitat sobre el català a diverses versions de la Viquipèdia de les principals llengües del món.

La Fundació Amical Wikimedia i la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya organitzen aquest esdeveniment des del 2013. I a Tarragona el Port posa els mitjans per fer-lo possible. També hi col·laboren la Biblioteca Pública de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili i l'Escola Oficial d'Idiomes de Tarragona.

El tema d’enguany ha estat el cinema català i l'objectiu era ampliar el nombre de fitxes de pel·lícules catalanes (doblades o subtitulades, o produïdes en català) presents a la Viquipèdia. També, introduir informació sobre actors i actrius, directors, festivals de cinema, etc.

El Departament de Filologia Catalana hi va participar amb l’assistència d’un grup d’alumnes divers, del grau de Llengua i Literatura Catalanes i del màster de Secundaria, i un professor.