Universitat Rovira i Virgili. La universitat pública de Tarragona

Portada > Notícies

Departament de Filologia Catalana

Llistat

Joan Martí i Castell publica un segon volum de recull d'articles sobre llengua, història i societat

El doctor Joan Martí i Castell, professor del Departament de Filologia Catalana de la URV, ha publicat el llibre Filologia, història i societat (Diputació de Tarragona i Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2016).

És una recopilació d'articles acadèmics publicats entre el 1977 i el 2014.

Els textos recollits tracten des de la història de la llengua (incloent-hi la seva conceptualització teòrica) fins a la relació entre oralitat i escriptura, passant per la sociolingüística i la política i planificació lingüístiques. Destaquen, també, dos escrits d'homenatge a dues figures rellevants en l’estudi de la llengua: Artur Bladé i Desumvila i Ramon Aramon i Serra. L'obra és la continuació del llibre Aportacions a l’estudi de la filologia i la lingüística catalanes, un altre aplec de treballs del mateix autor.