CRAI, Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació

El CRAI dia a dia

• Del 22 al 28 d'octubre de 2018

Setmana Internacional de l’Accés Obert (International Open Access Week)

Del 22 al 28 d'octubre se celebra arreu del món la International Open Access Week , una iniciativa anual per a promoure l'accés obert en el món acadèmic i de la recerca.

En el marc d'aquesta setmana tindrà lloc la segona edició del Micro-MOOC sobre Accés Obert. El CRAI de la URV col·labora en aquest curs  que coordina i organitza la Universitat oberta de Catalunya (UOC). L'objectiu d'aquest curs, que enguany celebra la seva segona edició, és difondre conceptes i nocions bàsiques sobre l'accés obert mostrant quins són els beneficis de la publicació en obert; quin és el marc legal que l'acompanya; quines són les polítiques editorials de les revistes; què són les llicències de publicació; quins són els estàndards i les eines per a gestionar, difondre i preservar les dades de recerca, i com l'accés obert té un impacte clar en la visibilitat de la recerca dels investigadors. El curs té una durada de cinc dies (del 22 al 26 d'octubre) i cada dia s'aniran fent piulades informatives a través del compte @moocmicro. En català amb l'etiqueta #OAMOOC i en anglès amb #OAMOOC18. Aquest Micro-MOOC compta amb el suport de l'European University Association (EUA), la Ligue des Bibliothèques de Recherche (LIBER), SPARC Europe i el CSUC.

Entre les diferents iniciatives que tenen lloc aquesta setmana destaquem:

-          Les iniciatives formatives dels  projectes  FOSTER+ i OpenAire, que ofereixen diferents webinars i tutorials en l'àmbit de l'accés obert.

-          La novetat editorial Ecosistenas del  Acceso Abierto, en la que intervenen 65 autors i autors de 24 institucions iberoamericanes. El llibre es pot descarregar gratuïtament.

Tornar a Notícies