El CRAI dia a dia

• 19 d'octubre de 2017

Curs Micro-MOOC sobre Accés obert

En el marc de la Setmana internacional de l'Accés Obert (Open Access Week), la URV col·labora en el "Micro-MOOC sobre Accés Obert" que coordina i organitza la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

L'objectiu d'aquest curs és difondre conceptes i nocions bàsiques sobre l'accés obert (open access, en anglès) proporcionant bones pràctiques, iniciatives, estàndards i eines per publicar, difondre i preservar tant les publicacions com les dades generades en el marc d'una recerca.

Aquest curs, que s'inicia el dia 23 d'octubre, tindrà una durada de cinc dies i s'impartirà íntegrament per Twitter a través del compte @moocmicro i amb l'etiqueta #OAMOOC.Els continguts es piularan diàriament a partir de les 12 h durant mitja hora, aproximadament, i cada dia es tractarà un tema diferent amb articles, imatges i vídeos, entre d'altres recursos.

A més de la Universitat Rovira i Virgili , les universitats que han participat en aquesta iniciativa són: Universitat de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Oberta de Catalunya, Universitat Ramon Llull, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya i Universitat Jaume I. Aquest Micro-MOOC compta amb el suport de l'European University Association (EUA), la Ligue des Bibliothèques de Recherche (LIBER), SPARC Europe i el CSUC.

Tornar a Notícies

Informació