Exposicions del CRAI dia a dia

• De l'11 al 27 de febrer

Exposició al CRAI Campus catalunya: #esegalloquieremaíz, de Jorge Conde

L'exposició de Jorge Conde (Barcelona, 1968) #esegalloquieremaíz parteix de la idea de crear un debat en la comunitat universitària sobre els fets ocorreguts en Iguala, Mèxic, el passat 2014: els assassinats i desaparició de més de 43 estudiants de magisteri de la històrica Escuela Normal Rural de Ayotzinapa. El tràgic succés ha causat gran impacte en l'opinió pública internacional i, considerant que tan terrorífiques i brutals morts no han de caure en l'oblit, s'ha proposat l'exposició #esegalloquieremaíz, dins del cicle d'exposicions que organitza l’Aula d’Art URV.

L'artista, coneixedor de la vida de Mèxic per haver viscut allí durant cinc anys, s'ha sentit motivat per les comissàries per adaptar les seves obres a aquest discurs i ha creat unes altres expressament per a aquesta exposició que neix amb esperit itinerant a altres universitats catalanes que puguin estar interessades en debatre aquest assumpte tan candent, amb la intenció de despertar consciències. Els alumnes del Campus seran interpel·lats a donar la seva interpretació de l'exposició mitjançant una sèrie de missatges escrits i gràfics que seran publicats en un fanzine que es publicarà després de la clausura de l'exposició. Tot això amb la intenció que el cas Iguala de Mèxic en el qual es barregen la impunitat i la corrupció política no caigui en l'oblit.

Al mateix temps es fa un concurs obert d’Instagram en el qual es pot participar amb fotografies inspirades en el tema d’aquesta exposició o qualsevol que es cregui convenient. Les i els participants poden adreçar-les al hashtag #esegalloquieremaíz.

INAUGURACIÖ: Dimecres 11 de febrer:

- 17:30 . Presentació a la Sala de Graus

(Intervenen: Antonio Salcedo, coordinador de l’Aula d’Art URV; Jorge Conde, artista; Aida Marin, Anna M. Andevert, Beatriz Luque i Magda Guillén, alumnes del curs de Comissariat de la URV)

- 18:00 h. Aperitiu al vestíbul de la Sala de Graus

- 18:15 h. Inauguració de l’exposició al CRAI Campus Catalunya