Exposicions del CRAI dia a dia

• Del 14 al 31 de març

Nova exposició al CRAI Catalunya: "Diandé Africa: Batecs de transformació social"

El CRAI campus Catalunya us convida a visitar l'exposició "Diandé Africa: Batecs de transformació social", organitzada per l'ONG Diandé Àfrica

Inauguració: Dijous, 14 de març, a les 18.00 h. al CRAI campus Catalunya

Xerrada al Bar La Cantonada (Carrer de Fortuny, 23), a les 19.30 h.

"Diuen que els somnis són les il·lusions que impulsen la vida, raconets utòpics que volen pel nostre cap i que anhelen conquerir la realitat. Mamadou Saliou somiava ser futbolista professional a Europa, així doncs, amb 16 anys va decidir emprendre la seva aventura migratòria. Ben aviat, es va adonar que el paradís que li havien dibuixat al seu país, Senegal, era fals. És aquí, quan Mamadou no té més remei que enfrontar-se a la dura realitat per tal de tirar endavant. Amb força i resiliència, impulsat per l'enorme ajuda del teixit associatiu barceloní (Casal dels Infants, Punt de Referència, Centres d'Acollida, Nexes, Acadèmia Guiu...) va formar-se i aprendre castellà i català, emprenent una nova vida.

Mamadou Saliou va voler defensar el meravellós dret a somiar, del que parlava Eduardo Galeano, al seu barri, el barri de Lyndiane, amb la creació de Diandé Africa. Tant els aprenentatges com les persones referents que va tenir durant la seva època inicial a Barcelona, van ajudar-lo a fer-ho possible. Així va ser com va crear una ONG amb tres pilars ben clars: l'educació, la creació de treball i la transformació social.

Et convidem a viatjar a 3.500 km de casa. En aquest viatge descobriràs la missió de Diandé Africa, et contagiaràs de la teranga (hospitalitat) senegalesa, respiraràs la frescor de l'Atlàntic, assaboriràs confitures que parlen d'independència econòmica femenina, o senzillament veuràs la Fotografia com una eina d'expressió emocional.

Una exposició que sorgeix d'un projecte universitari, en mans de 5 estudiants de la URV. Provenen del món de l'educació, la història, el treball social i la comunicació. Ells i elles van viatjar a Senegal durant dues setmanes: Sara Bertran, Kevin Cruces, Francesc Delpueyo, Montsant Joanpere i Alberto Tarragó. Van poder comptar amb el suport de la URV Solidària i el seu programa "Col·labora". Un viatge de dues setmanes on es va rodar un documental sobre els diferents projectes de l'ONG, la riquesa multicultural i ètnica de la zona, la història de la regió de Casamance, entre altres aspectes socioculturals. Paral·lelament, es va analitzar la viabilitat de l'ONG i es van realitzar tallers amb els infants. La nostra intenció és continuar fent sensibilització a partir de xerrades, publicar un llibre, i elaborar un documental. La màgia d'aquest projecte universitari, ha suposat que el Kevin Cruces hagi tingut l'oportunitat de quedar-se com a cooperant a terreny. El nostre discurs és clarament antiracista, defensem la cooperació ètica i promovem l'intercanvi cultural entre països de la frontera sud i nord. Treballem per tal que cada societat del món, tingui dret no només a somiar amb la llibertat i la prosperitat, sinó a viure-hi.

Volem agrair, amb batecs ben grans, a la URV Solidària, l'oportunitat de gaudir de la beca del programa "Col·labora", la que ens han permès emprendre aquest viatge (literalment i metafòricament parlant). Al CRAI Campus Catalunya, per deixar-nos tot el material tècnic i cedir-nos l'espai per exposar. A les persones que ens han cedit algunes fotografies per l'exposició (Anabela Couto i Inlens Media). I sobretot, a Diandé Africa i a totes les persones de Ziguinchor que ens van obrir el seu cor i ens van regalar tanta humanitat."

Diandé Africa

Més informació al web Diandé Africa