[Segona edició] Visions d'un Món Desigual: "La fi de la pobresa"

Introducció

Les Jornades "Visions d'un Món Desigual, s'organitzen de forma conjunta a les universitats de Girona (UdG), Lleida (UdL), Tarragona (URV) i Pompeu Fabra (UPF). Per a l'edició 2017-18 tindran el subtítol "Fi de la pobresa", que és l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible núm. 1

Les jornades es desenvoluparan principalment online mitjançant la plataforma d'aprenentatge Moodle i comptarà amb quatre sessions presencials.

Els quatre temes que es tractaran al llarg de les Jornades són:

• Combatre la pobresa des de l'òptica assistencial (Sor Lucia Caram)
  • Pobresa des del punt de vista institucional (Albert Sales)
  • Pobresa energètica (Maria Campuzano)
  • Feminització de la pobresa (Iolanda Fresnillo)

Funcionament

-L'alumnat, de forma individual, rebrà virtualment (Moodle) les quatre ponències (entre 30 i 60 min. de durada) i disposarà d'una setmana per a veure'n cada una.

-Mitjançant d'un exercici proposat (formulari, qüestionari, resum, etc.), caldrà demostrar que s'ha vist.

-Així mateix, es convidarà a llegir i/o veure altres documents per complementar la informació de cada tema a tractar. Aquesta activitat també serà avaluada mitjançant algun exercici com els anteriors.

-Al finalitzar cada període d'una setmana hi haurà una connexió online amb el ponent. Això serà de forma presencial a la Sala de Juntes del Campus Catalunya (URV). Els dies:

• 1a setmana: del 12 al 18 d'abril – Combatre la pobresa des de l'òptica assistencial (Sor Lucia Caram). Data diàleg: 18/abril a les 18:00h
  • 2a setmana: del 19 al 25 d'abril – Pobresa des del punt de vista institucional (Albert Sales). Data diàleg: 25/abril a les 18:00h
  • 3a setmana: del 26 al 2 de maig – Feminització de la pobresa (Iolanda Fresnillo). Data diàleg: 02/maig a les 18:00h
  • 4a setmana: del 3 al 9 de maig – Pobresa energètica (Maria Campuzano). Data diàleg: 09/maig a les 18:00h

-Aquesta trobada té l'objectiu de poder departir i dialogar amb el docent convidat. L'assistència a aquestes quatre sessions presencials serà obligatòria.

Inscripció i matrícula

· Del 19 de març a l'11 d'abril de 2018

· Reconeixement: 1 crèdit ECTS (codi 2401024). Preu: 25€

Pagament online (trobaràs l'enllaç directe a www.urv.cat/urvs )

· Si es vol obtenir Certificat d'assistènci – Preu: 10€

Ingrés a: ES48 0182 6035 41020160 5716 (cal citar el codi del curs 2401024)

Per als assistents que volen certificat d'assistència hi haurà seguiment de la presència a les quatre sessions.

· Entrada lliure per a la resta d'assistents

Avaluació (només per als reconeixement de crèdits)

· Qüestionari a respondre sobre cada una de les quatre propostes audiovisuals

· Una ressenya a triar sobre una de les propostes bibliogràfiques o recursos Internet suggerides pels docents.

· Assistència a les quatre sessions presencials.