INCOS (Intervenció Comunitària de Salut) - Perú (2013)

Durant l'etapa infantil, els nens i nenes de les zones rurals presenten una taxa de desnutrició crònica cinc vegades superior a la registrada a la urbana. Aquest problema de salut pública molt freqüent a Amèrica Llatina, no només es reflecteix en l'estat de salut i nutricional del nen, sinó també en el desenvolupament intel·lectual i competències educatives.

El projecte INCOS (Intervenció Comunitària de Salut)va tractar de avaluar una intervenció educativa sobre l'alimentació- nutrició, higiene i extensió de cultius a Ccorca, CUSCO (Perú), amb l'objectiu de millorar l'estat nutricional i cognitiu dels infants escolars de la zona. L'edat dels infants comprenia entre 6 i 12.

Aquest projecte va ser engegat per Carla Ballonga Paretas, com a programada de doctorat en Biomedicina de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV.

Ccorca es una regió rural d'extrema pobresa situada als Andes Peruans a 21 km de la seva capital de província, Cusco. La província presenta baixos indicadors socioeconòmics, socioculturals i unes preocupants condicions de salut i higiene.

Al 2008, el Govern regional de Cusco, va notificar que els nens menors de 5 anys de Ccorca patien una desnutrició del 60%. Donades aquestes circumstancies es va plantejar la idea de realitzar aquesta intervenció.