La vall de Cardó

Punt de recollida a Reus : Passeig Mata

Hora de sortida de Reus: 08:20

Hora prevista de tornada a Tarragona: 17:00 h

Lloc inici itinerari: antic balnerari de Cardó, Benifallet.

Lloc final itinerari: antic balneari de Cardó, Benifallet.

Monitors: Josep Abelló i Ana Mulet de CATSUD

Dificultat: Excursió apta per a persones amb bona condició física i acostumades a caminar a la muntanya. Caminarem per camins i senders sense grans dificultats. Vàlid per a nens acostumats a caminar, a partir de 12 anys. És obligatori portar un bon calçat: botes o bambes de muntanya.

Distància total itinerari: 10 km.

Desnivell acumulat itinerari: +442 metres, -442 metres.

Temps previst de caminar a ritme suau (sense comptar parades i descansos): 4 h.

Places: 25 (per rigorós ordre d’inscripció)

Itinerari: antic balnerari de Cardó, camí de Tivenys, coll del Murtero, sender de la Creu de Santos, font d’en Oliver, der de la Creu de Santos, la Creu de Santos, la Creu de Santos, barranc de la Columna, cova dels Porcs, antic balneari de Cardó.

Per accedir al mapa del recorregut cliqueu aquí.

Recordeu que heu de portar prou aigua o líquid hidratant (1.5 litres) des de casa. I també l’esmorzar i el dinar. A l’apartat Aspectes pràctics trobareu més informació del que es recomana portar a la sortida.

A la serra de Cardó s'hi troba la mítica vall de Cardó, de gran bellesa paisatgística i amb un patrimoni històric i cultural força rellevant. Situat a les comarques de la Ribera d'Ebre i el Baix Ebre, aquest massís es troba inclòs dins de la serralada Prelitoral Catalana. En aquest itinerari farem un tomb per la vall, ascendit al seu punt més elevat. Mentre caminarem per senders deliciosos envoltats de boscos frondosos escoltarem relats històrics i llegendes ben gracioses, pròpies d’aquest racó de món tan sorprenent. Descobrirem un ric patrimoni natural i des del cim de la Creu de Santos albirarem un ampli territori de les comarques meridionals.

Fotografies