La Vall de Cardó

Dificultat: Excursió només apta per a persones que ja tenen un mínim d’experiència d’anar a caminar per la muntanya. Caminarem per camins i senders. És obligatori portar botes de muntanya. Vàlid per a nens acostumats a caminar per la muntanya, a partir de 12 anys.

Distància total: 7 km aprox.

Desnivell acumulat: + 442 m aprox.   – 442 m aprox.

Temps previst de caminar a ritme suau (sense comptar descansos): 4 h.

Itinerari: balnerari de Cardó, camí de Tivenys, sender de la Creu de Santos, font d’en Oliver,  der de la Creu de Santos, la Creu de Santos, la Creu de Santos, barranc del la Columna, cova dels Porcs, balneari de Cardó.

A la serra de Cardó s'hi troba la mítica vall de Cardó, de gran bellesa paisatgística i amb un patrimoni històric i cultural força rellevant. Situat a les comarques de la Ribera d'Ebre i el Baix Ebre, aquest massís es troba inclòs dins de la serralada Prelitoral Catalana. En aquest itinerari farem un tomb per la vall, ascendit al seu punt més elevat. Mentre caminarem per senders deliciosos envoltats de boscos frondosos escoltarem relats històrics i llegendes ben gracioses, pròpies d’aquest racó de món tan sorprenent. In situ descobrirem un ric patrimoni natural i des del cim de la Creu de Santos albirarem un ampli territori de les comarques meridionals.enders deliciosos envoltats de scos or vall ascendit al seu punt mulminal.

Per accedir al mapa del recorregut cliqueu aquí.

Fotografies