Presentada la segona edició de la Unirun, la cursa de les universitats

Les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs acolliran el proper 6 de març la segona edició de la UNIRUN, La Cursa de les Universitats. La prova està promoguda per les 12 Universitats catalanes de la mà de l'ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs i la Secretaria General de l'Esport, i organitzada per Gaudium Sports.

La UNIRUN s'ha presentat a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm, col·laborador de la prova. La Sra. Pilar Garcia-Lorda, Directora d'Estudis de Ciències de la Salut de la UOC, ha assenyalat que la Unirun serà tot un referent en l'esport català universitari. Des de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, la Sra. Xènia Donés, Responsable del Servei d'Activitats Esportives, ha destacat que la ciutat se sent més universitària que mai amb el nou Campus Diagonal-Besòs de la Universitat Politècnica de Catalunya i també ha mencionat les millores del circuit a la Platja de la Pau. El Sr. Gabi Arranz, Director de Promoció i Esdeveniments Esportius de l'Institut Barcelona Esports, ha remarcat la tasca de l'ECU i ha vaticinat rècord de participació en aquesta segona edició de la cursa.

Per altra banda, el Sr. Gerard Figueras, Secretari General de l'Esport, ha manifestat que un dels objectius del Pla Estratègic de la Secretaria General de l'Esport és promoure la pràctica esportiva entre els estudiants universitaris i la UNIRUN compleix amb aquesta tasca a la perfecció.

La UNIRUN compta amb un padrí en aquesta segona edició, Mario Bruno, ex-jugador de l'ACB i titulat per la UOC. Representa el nexe d'unió entre universitat i esport. Ha destacat la importància dels estudis per fer el pas de l'alt rendiment al món laboral. També han assistit representants de les 12 Universitats participants.

A l'acte s'han presentat les samarretes de la prova amb els colors i logotips de les Universitats:

- Universitat de Barcelona

- Universitat Autònoma de Barcelona

- Universitat Politècnica de Catalunya

- Universitat Pompeu Fabra

- Universitat de Lleida

- Universitat de Girona

- Universitat Rovira i Virgili

- Universitat Ramon Llull

- Universitat Oberta de Catalunya

- Universitat de Vic

- Universitat Abat Oliba CEU

- Universitat Internacional de Catalunya

Cadascun dels participants ha de portar la samarreta tècnica de la Universitat a la que representa i que faciliten els organitzadors a la Fira del Corredor, que se celebrarà a la seu de FIATC Assegurances, a l'Av. Diagonal 648, el divendres 4 de març de 14 a 20 hores i el dissabte 5 de març de 10 a 20h.

La UNIRUN arrencarà a les 9:30h del matí al Pg. Garcia Fària, al Districte de Sant Martí de Barcelona. La competició tindrà lloc en un circuit de 6.779 metres, que és exactament la distància de la clàssica regata de rem Oxford - Cambridge.

La participació està oberta a tothom, ja que poden competir alumnes universitaris, ex-alumnes, futurs estudiants, professors, treballadors, proveïdors, familiars o simpatitzants d'alguna de les Universitats catalanes.

La UNIRUN col·labora enguany amb la Plataforma d'Educació Social La Mina de Sant Adrià de Besòs (SSJ-PES La Mina), una de les associacions més antigues del barri de La Mina que dóna respostes a infants i joves des d'una acció educativa. En el moment de formalitzar la inscripció, els participants poden contribuir amb 1 € a aquesta iniciativa d'ajut social.

Les inscripcions per a la segona edició de la UNIRUN poden fer-se a l'apartat d'inscripcions de la pàgina web oficial de la cursa www.unirun.cat fins el dia 1 de març a les 23:59h.

www.unirun.cat  www.facebook.com/uniruncat  Twitter i Instagram: @uniruncat info@unirun.cat