La URV als Campionats d'Espanya de Karate i Atletisme

CAMPIONAT D'ESPANYA UNIVERSITARI 2016 -KARATE - 12 i 13 maig  (Murcia)

Tres estudiants de la URV també van desplaçar-se a la comunitat de Murcia per participar en els CEU 16 de karate. Àlex Asna (Relacions Laborals i Ocupació) és el karateka que ens ha representat en els últims anys, juntament amb ell dos estudiants novells ens aquests campionats: Ariadna Molina (Llengua i Literatura Hispàniques)  i Francesc Oliver (Enologia).

En el pes de competició d'Àlex Asna (kumite -67kg) aquest any hi havia molt nivell i molta participació amb karatekes components de la selecció espanyola. El grup de -67kg va comptar amb 17 participants. Àlex va superar els seus primers combats : el primer amb Jose Maria Snachez (U.Miguel Hernández), el segon amb Ander Gilabert (U. País Vasc) i el tercer a Angel Medina (U.Politécnica de Madrid). El camí als metalls però es va veure frustrat en caure amb Samy Ennkhaili (U.Zaragoza) i tampoc va poder ser en la repesca amb Juan Francisco Extremera (U.Granada).

Ariadna Molina (kumite -61kg) era la primera vegada que participava en uns CEU. En primera ronda va superar a la estudiant de la UCAM, Arianna Mugnai. Un cop a semifinals, Ariadna no va poder amb Claudia León (U.Politécnica de Madrid) , que desprès es va proclamar campiona en superar a la final a Aura Csongradi (U.Valencia).  A la repesca Ariadna va tenir a Beatriz Mohedano com a rival, de la U.Alcalá de Henares. Aquest cop sí que va guanyar i aconseguir medalla de bronze.

En la categoria de kumite -75kg va participar Francesc Oliver. El primer combat el va perdre amb Juan Francisco Extremera (U.Granada) i ja no va passar a la següent eliminatòria.

CAMPIONAT D'ESPANYA UNIVERSITARI 2016 -ATLETISME - 14 i 15 maig  (Murcia)

El cap de setmana va ser el torn de l'atletisme. La UCAM organitzava el Campionat d'Espanya Universitari a l'Estadi Monte Romero al Campus universitari de la Universitat de Murcia.

La URV va estar representada únicament en una prova. Andres Ramos , estudiant del Grau de Geografia i Ordenació del Territori va participar en els 400 m.ll . Aquesta prova va tenir dissabte ,14 maig , tres series prèvies , classificant-se a la final els dos primers i els dos millors segons. Andres, amb un temps de 49.47 i segon de la seva sèrie , va passar a la final de diumenge.  A la final hi havia atletes de renom com Kevin Lopez (plusmarquista nacional en els 800m.ll i campió d'Espanya del 2010 al 2015) .

Va ser un estudiant de la Universitat de Barcelona el que es va alçar amb l'or dels 400m.ll, Lluís Vallejo va superar amb un temps de 47.74 a Kevin López que va quedar 2n (48.32). Andres Ramos amb un temps de 49.86 va quedar en 7è lloc per davant de l'estudiant de la U.Politècnica de Madrid.