saltar al contingut principal
Cercar
URV

Reglament del Departament d'Arquitectura

-Aprovat pel Consell de Govern de 14 de juliol de 2011- 

TÍTOL PRIMER 
Naturalesa, composició i competències

Article 1

La Unitat Predepartamental d'Arquitectura es constitueix d'acord amb el que estableixen l'Estatut de la Universitat Rovira i Virgili i la legislació vigent.

Article 2

1. La Unitat Predepartamental d'Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili és l'estructura bàsica per organitzar l'activitat del col·lectiu docent i investigador. 

2. La Unitat Predepartamental d'Arquitectura està constituït per: 
a) Els estudiants matriculats, d'acord amb l'Estatut de la URV i la legislació vigent. 
b) El col·lectiu docent i investigador les especialitats del qual es corresponen amb les àrees de coneixement següents: 
Composició arquitectònica, Construccions arquitectòniques, Enginyeria de la construcció, Enginyeria del terreny, Expressió gràfica arquitectònica, Mecànica de medis continus i teoria d'estructures, Projectes arquitectònics, Urbanística i ordenació del territoric) El personal d'administració i serveis que estigui adscrit a la Unitat Predepartamental.

Article 3

Són funcions de la Unitat Predepartamental d'Arquitectura: 
a) Gestionar els recursos humans, materials i econòmics que la Universitat li assigni per exercir les seves funcions. 
b) Elaborar i aprovar el pacte de dedicació del personal, document que recull l'encàrrec de tasques docents, investigadores, de gestió, d'extensió universitària i de qualsevol altra mena que la Unitat Predepartamental, de manera acordada en el si del Consell, fa a tot el personal. 
c) Verificar i avaluar el compliment del pacte de dedicació del personal de la Unitat Predepartamental. 
d) Elaborar la planificació estratègica de la Unitat Predepartamental d'acord amb la de la Universitat mitjançant els contractes programa que s'estableixin. 
e) Adoptar les mesures necessàries per millorar de manera continuada la qualitat de la docència, la recerca i les altres activitats que duguin a terme els seus membres. 
f) Coordinar la docència d'una o diverses àrees de coneixement corresponents als ensenyaments de primer i segon cicle, d'acord amb els requeriments dels respectius plans d'estudis, del centre o centres i de la Universitat. 
g) Organitzar programes de doctorat i coordinar la docència dels programes de doctorat en els quals les seves àrees de coneixement participin. 
h) Proposar cursos d'especialització, perfeccionament i actualització de coneixements científics, tècnics o artístics en l'àrea o àrees de coneixement de la seva competència, i coordinar-ne la docència. 
i) Donar suport a les activitats i iniciatives docents i investigadores del professorat. 
j) Fer propostes en el procés d'elaboració dels plans d'estudis en els quals estiguin implicades les àrees de coneixement. 
k) Assignar al professorat la docència en cada matèria de la seva competència, d'acord amb els requeriments de la programació docent de la Universitat i la coordinació prevista a l'article 78.1 de l'Estatut de la Universitat Rovira i Virgili. 
l) Intervenir en el procediment per seleccionar el personal, en els termes previstos en l'Estatut. 
m) Impulsar i facilitar l'actualització, la renovació científica, tècnica i pedagògica, i la formació permanent dels membres que hi pertanyen. 
n) Cooperar amb els altres departaments, amb la resta d'estructures de la Universitat, amb altres organismes i amb entitats públiques i privades en la realització de programes docents i d'investigació. 
o) Totes les altres que la legislació vigent, l'Estatut i les normes que el desenvolupin li atribueixin.


TÍTOL SEGON 
Òrgans de govern

CAPÍTOL 1 
Disposicions generals

Article 4

Els òrgans de govern de la Unitat Predepartamental són el Consell de la Unitat Predepartamental, el director o directora i el secretari o secretària.


CAPÍTOL 2 
Consell de la Unitat Predepartamental

Article 5

1. El Consell de la Unitat Predepartamental d'Arquitectura és l'òrgan col·legiat de govern de la Unitat Predepartamental. 

2. El Consell de la Unitat Predepartamental està format per: 
a) El director o directora i el secretari o secretària de la Unitat Predepartamental. 
b) Tots els membres de la Unitat Predepartamental que estiguin en possessió del títol de doctor o doctora. 
c) Tot el professorat no doctor que hi estigui adscrit a temps complet. 
d) Tots els investigadors en formació que hi estiguin adscrits a temps complet.
e) Una representació de la resta del professorat adscrit a la Unitat a raó de 1 de cada 4 membres, elegits per aquest col·lectiu i entre aquests. 
f) Una representació dels estudiants de tots els ensenyaments en els quals la Unitat Predepartamental imparteixi docència, corresponent al 13% del total dels membres del Consell, elegits per aquest col·lectiu i entre aquest. El Consell de la Unitat Predepartamental en determina els escons corresponents. 
g) Tots els membres del personal d'administració i serveis amb dedicació a temps complet que hi estiguin adscrits. 
3. Els membres elegibles del Consell de la Unitat Predepartamental són renovats cada quatre anys, excepte el representant dels estudiants, que ho és cada dos, sens perjudici de la possibilitat de fer altres eleccions parcials per cobrir les vacants.

Article 6

Són competències del Consell de la Unitat Predepartamental d'Arquitectura: 
a) Elegir el director o directora de la Unitat Predepartamental i acordar-ne la revocació. (suspès temporalment per acord de Consell de Govern de data 31 d'octubre de 2014
b) Debatre les línies generals de la política docent i investigadora de la Unitat Predepartamental i elaborar la planificació estratègica de la Unitat Predepartamental, paral·lela a la de la Universitat 
c) Aprovar i avaluar anualment el pacte de dedicació. En aquest marc, aprovar el pla anual de docència i recerca i proposar els programes de doctorat i postgrau. 
d) Desenvolupar els sistemes de qualitat pertinents per al conjunt de les seves activitats. 
e) Elaborar i aprovar la memòria anual d'activitats docents i investigadores de la Unitat Predepartamental i la memòria econòmica. 
f) Coordinar la docència corresponent a les matèries de la seva competència i aprovar els programes bàsics de les assignatures corresponents. 
g) Proposar les necessitats de places de col·lectiu docent i investigador, fer-ne la sol·licitud de convocatòria i proposar les necessitats de places de personal d'administració i serveis. 
h) Proposar els membres titulars i suplents que han d'integrar les comissions d'accés de professorat. 
i) Participar en els processos d'avaluació, acreditació i certificació que afectin les seves activitats. 
j) Emetre un informe sobre l'adscripció dels membres a altres departaments, a instituts universitaris d'investigació o sobre la recepció de membres d'altres departaments. 
k) Designar els representants de la Unitat Predepartamental en les diferents comissions de la Universitat. 
l) Autoritzar els contractes i convenis per realitzar treballs de caràcter científic, tècnic o artístic, d'acord amb el que preveu l'Estatut de la Universitat Rovira i Virgili. 
m) Elaborar el projecte de Reglament de la Unitat Predepartamental i, si escau, proposar-ne la modificació. 
n) Constituir comissions delegades, altres òrgans d'assessorament i fixar-ne la composició. 
o) Planificar la utilització dels recursos econòmics, establir les directrius generals de l'administració i ser informat periòdicament de les decisions d'execució adoptades pel director o directora. 
p) Totes les altres que li atribueixin l'Estatut de la Universitat Rovira i Virgili i les normes que el desenvolupin.

Article 7

El Consell de la Unitat Predepartamental el convoca el director o directora, per iniciativa pròpia o a petició d'una sisena part dels membres del Consell. En aquest darrer cas, el Consell de la Unitat Predepartamental ha de ser convocat en el termini de deu dies hàbils després que la petició s'hagi formalitzat a la Secretaria de la Unitat Predepartamental.

Article 8

El Consell de la Unitat Predepartamental es pot reunir en sessió ordinària i extraordinària. S'ha de reunir en sessió ordinària almenys dues vegades l'any.

Article 9

1. A l'escrit de convocatòria, en el qual cal indicar el lloc, l'hora de reunió i l'ordre del dia, s'ha d'adjuntar una còpia de la documentació pertinent, o bé, si s'escau, es dipositarà a la Secretaria de la Unitat Predepartamental perquè es pugui consultar. 
2. El membres del Consell de la Unitat Predepartamental han de rebre, amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, la convocatòria.

Article 10

El Consell de la Unitat Predepartamental queda vàlidament constituït en primera convocatòria, pel que fa a la celebració de les sessions, deliberacions i presa d'acords, si hi és present la majoria absoluta dels membres, sota la presidència del director o directora i el secretari o secretària, o la persona que el substitueixi. En segona convocatòria, que ha de tenir lloc mitja hora després de la primera, queda vàlidament constituït amb els presents, sota la presidència del director o directora i el secretari o secretària, o la persona que el substitueixi.

Article 11

L'assistència al Consell de la Unitat Predepartamental té caràcter personal. El vot no és delegable.

Article 12

1. El secretari o secretària de la Unitat Predepartamental actua com a secretari o secretària del Consell de la Unitat Predepartamental. 
2. El secretari o secretària aixeca acta de cada sessió que celebri el Consell de la Unitat Predepartamental. Aquest document ha d'especificar necessàriament els assistents, l'ordre del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què s'ha dut a terme, els punts principals de les deliberacions i el contingut dels acords adoptats. 
3. Les actes s'aproven en la mateixa sessió o en la següent. No obstant això, el secretari o secretària pot emetre certificats sobre els acords específics que s'hagin adoptat amb el vistiplau del director o directora, sens perjudici de la ulterior aprovació de l'acta.

Article 13 

1. El Consell de la Unitat Predepartamental ha de debatre i adoptar acords i resolucions sobre els punts que constin a l'ordre del dia. 
2. No pot ser objecte de debat o acord cap assumpte que no estigui inclòs en l'ordre del dia, excepte en el cas que hi siguin presents tots els membres del Consell i es declari la urgència de l'assumpte pel vot favorable de la majoria.

Article 14

Els acords, excepte els que s'expressen als articles 25 i 28, s'adopten per majoria simple dels membres presents del Consell de la Unitat Predepartamental.


Article 15

1. Les votacions són a mà alçada, excepte aquelles resolucions o acords que afectin persones o quan el vot secret sigui sol·licitat per qualsevol membre de forma explícita. 
2. Les votacions a mà alçada no es poden interrompre per cap motiu i mentre es realitzen no es pot entrar ni sortir de la sala de reunions.

Article 16

Els acords adoptats pel Consell de la Unitat Predepartamental són efectius des del moment que s'aprovin, excepte en el cas que el mateix acord disposi una altra cosa, o en el cas que legalment calgui un tràmit posterior. Els acords esmentats s'han d'exposar al tauler d'anuncis de la Unitat Predepartamental i s'han de notificar als òrgans de la Universitat corresponents.

Article 17

1. El Consell de la Unitat Predepartamental pot constituir les comissions que consideri oportunes. En fer-ho, el Consell ha d'especificar-ne la composició, les funcions i el procediment per constituir-les. 
2. Les comissions que tinguin atribuïdes competències delegades pel Consell de la Unitat Predepartamental han d'estar formades per membres que hi pertanyin. 
3. Les comissions les convoca el president o presidenta, bé a iniciativa pròpia, bé a petició de la meitat dels membres de la comissió.


CAPÍTOL 3 
Òrgans unipersonals

Article 18

El director o directora de la Unitat Predepartamental el representa, dirigeix i en realitza la gestió ordinària.

Article 19 (suspès temporalment per acord de Consell de Govern de data 31 d'octubre de 2014)

El Consell de la Unitat Predepartamental elegeix el director o directora de la Unitat Predepartamental entre el professorat doctor amb vinculació permanent amb dedicació a temps complet que hi pertanyi.

Article 20

La durada del mandat de director o directora de la Unitat Predepartamental és de quatre anys, amb possibilitat de reelecció consecutiva una sola vegada. El nomenament correspon al rector o rectora.

Article 21

En cas d'absència, impediment o vacant del director o directora de la Unitat Predepartamental, n'assumeix accidentalment les funcions el professor doctor amb dedicació a temps complet amb més antiguitat com a professor dels cossos docents universitaris.

Article 22

Correspon al director o directora de la Unitat Predepartamental: 
a) Representar-lo. 
b) Coordinar les activitats docents, investigadores i acadèmiques dels membres de la Unitat Predepartamental. 
c) Assignar als professors adscrits a la Unitat Predepartamental la docència, atribuïda pels centres corresponents a matèries pròpies de l'àrea o àrees de coneixement de la Unitat Predepartamental. 
d) Convocar i presidir el Consell de la Unitat Predepartamental, i executar i fer complir els seus acords. 
e) Dirigir la gestió administrativa i pressupostària de la Unitat Predepartamental, i informar-ne periòdicament el Consell de la Unitat Predepartamental. 
f) Exercir la direcció funcional del col·lectiu docent i investigador en el marc del pacte de dedicació i del personal d'administració i serveis adscrit a la Unitat Predepartamental. 
g) Autoritzar la formalització dels contractes per realitzar treballs de caràcter científic, tècnic o artístic, d'acord amb el que preveu l'Estatut de la Universitat Rovira i Virgili. 
h) Totes les altres funcions que li atribueixin l'Estatut de la Universitat Rovira i Virgili i aquelles altres relatives a la Unitat Predepartamental que ni l'Estatut ni aquest Reglament no atribueixin al Consell de la Unitat Predepartamental.

Article 23

El rector o rectora nomena, a proposta del director o directora, el secretari o secretària de la Unitat Predepartamental entre el professorat permanent amb dedicació a temps complet que hi estigui adscrit.(suspès temporalment per acord de Consell de Govern de data 31 d'octubre de 2014). El secretari o secretària s'encarrega de custodiar les actes de les sessions del Consell de la Unitat Predepartamental i d'expedir els certificats dels acords que s'hi hagin pres.

Article 24

En cas d'absència, impediment o vacant, el secretari o secretària ha de ser substituït per un secretari o secretària provisional designat pel director o directora, que n'assumeix accidentalment les funcions.

Article 25

1. El director o directora de la Unitat Predepartamental pot ser remogut del seu càrrec amb l'aprovació d'una moció de censura. 
2. La moció de censura l'han de presentar almenys un terç dels membres del Consell de la Unitat Predepartamental, i s'ha de votar entre els deu i trenta dies següents a la presentació. Ha d'incloure un candidat i el programa ha de contenir les línies de política i gestió universitària que s'han de desenvolupar en el càrrec. 
3. L'aprovació de la moció de censura requereix el vot favorable d'almenys dos terços dels membres del Consell de la Unitat Predepartamental. En el cas que la moció de censura no sigui aprovada, les persones que la signen no en poden presentar cap altra durant l'any següent.


TÍTOL TERCER 
Règim econòmic

Article 26

La Unitat Predepartamental d'Arquitectura disposa d'un pressupost format per les partides pressupostàries que li assigna la Universitat i pels ingressos obtinguts mitjançant altres fonts, d'acord amb la legislació vigent, l'Estatut de la Universitat Rovira i Virgili i les normes de la Universitat que el desenvolupin.

Article 27

La Unitat Predepartamental d'Arquitectura ha de retre comptes sobre la seva activitat i el grau d'assoliment dels objectius proposats en la planificació estratègica per a cada període, mitjançant una memòria anual, acadèmica i econòmica, que ha d'elevar al Consell de Govern.

TÍTOL QUART 
Reforma del Reglament

Article 28

El director o directora, per iniciativa pròpia o bé d'una quarta part dels membres del Consell de la Unitat Predepartamental, pot proposar la reforma d'aquest Reglament, la qual requerirà l'acord de la majoria absoluta dels membres del Consell.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

En el moment d'entrar en vigor aquest Reglament, queda derogat el Reglament del Consell Provisional de l'Ensenyament del 9 de Juliol de 2009.


DISPOSICIÓ FINAL

En tot allò no previst en l'Estatut de la Universitat Rovira i Virgili i en aquest Reglament, s'aplicarà la Llei 26/2010 del 3 d ' agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

<!--![endif]--><!--![if-->

<!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if-->