saltar al contingut principal
Cercar
URV

Perfils URV: alumni

Perfils URV

En aquest espai alguns dels més de 30.000 titulats a la Universitat Rovira i Virgili ens expliquen la seva experiència i recorden el seu pas per aquesta institució. Si coneixeu persones titulades a la URV que hi puguin contribuir, podeu enviar el suggeriment al Gabinet de Comunicació i Relacions Externes: gc@urv.cat

Altres perfils

Sara Gomis Roigé

Hotel Coordinator a Booking.com

Entrevista realitzada el 18 de setembre de 2015, per Oriol Margalef, periodista. Fotos Xavi Jurio

“Cal professionalitzar el sector turístic”

Com va enfocar la formació acadèmica?

Vaig estudiar Turisme i em va aportar molt coneixement transversal. En acabar, volia aprofundir en el món del turisme amb coses més tècniques, en coneixements més sòlids. I per això vaig escollir el màster en Direcció i Planificació del Turisme.

Què destaca del pas per la URV?

Turisme és una carrera molt transversal, que em va donar l'oportunitat d'intercanviar coneixements i experiències amb gent de molts sectors diferents. Això m'ha permès seguir endavant amb la meva carrera professional i accedir a llocs on demanen aquest tipus de perfil més transversal i tècnic.

Quins consells pot donar a algú que està acabant els estudis?

Sobretot, treballar moltíssim i no deixar mai d'aprendre coses. El turisme és un sector molt canviant i sensible a diferents moviments. També està molt subjecte a diferents modes i has d'estar sempre molt al dia, veure el que passa. No pots estar ancorat, sinó obrir mires i aprendre sempre coses noves, estar en moviment...

Quina responsabilitat té a Booking.com?

Treballo a l'equip de Booking Hispànica, que és la part local de Booking.com. Oferim suport comercial i coneixement perquè els establiments tinguin més eines per fer les seves estratègies, marcar producte i definir la seva manera de treballar.

Els allotjaments es queixen del pes de la intermediació. Què els ofereix Booking.com com a soci?

Abans hi havia molta estructura d'intermediació, molts intermediaris majoristes, minoristes, representants... i això era molt encarcarat. Ara cada vegada  s'intenta reduir més els costos d'intermediació i cada vegada el món en línia és més directe. Nosaltres posem en comú l'establiment amb el client i li donem eines per atreure clients de tot el món a través de la xarxa a uns costos competitius.

Quins són els principals reptes de la destinació Costa Daurada?

S'ha de confiar en la gent i professionalitzar el sector, perquè tenim molt bons estudis sobre turisme. I s'ha de treballar més en xarxa, no només cada empresa o destinació individualment. El sector públic i el privat han de caminar agafats de la mà per aconseguir que hi hagi competitivitat i intentar mantenir preus, valorar els bons recursos turístics que tenim i fer-ne productes. Tenim un reclam molt bo, el sol i platja, però no tot pot ser això. S'han de complementar i apostar també per altres recursos.

Quins altres recursos potencials poden ser complementaris?

Hem d'intentar que la zona d'interior es nodreixi del turisme de costa. I hem de donar a conèixer el patrimoni històric i els museus de ciutats com Tarragona i Reus.

Depenem massa del sol i de la platja?

Justament perquè tenim recursos molt potents com aquests la gent ja ve sola. El que passa és que el sector és molt sensible i poden passar moltes coses. Hem d'intentar no deixar que les coses es facin perquè sempre han funcionat bé sinó treballar perquè millorin.

Sobre la taula, grans projectes com Ferrari Land o BCN World. Com valora l'impacte que tindran?

S'ha d'anar amb cura amb aquest tipus de projectes perquè poden suposar un boom molt a favor o molt en contra de la dinàmica que teníem fins ara. S'ha de fer mantenint els estàndards de qualitat, intentant conservar i millorar la nostra manera de treballar. Podria ser bo per al territori si es fa adequadament.

L'activitat dels clients genera molta estadística. En fa bon ús de gestió, el sector?

Cada cop es tenen més en compte les dades a l'hora de prendre decisions. Hi ha establiments que ja es dediquen a elaborar i recollir aquestes dades, i a fer accions basades en aquestes estadístiques... Però realment són pocs els que treballen d'aquesta manera.

Com afecta el fenomen Airbnb a l'activitat sectorial?

Pot afectar en l'experiència que el turista té en arribar. Si donem la possibilitat que s'allotgi en un establiment que no té els requisits legals pot arribar a ser un conflicte per al client que arriba aquí i té una imatge equivocada o passa una mala experiència, i pot comportar greus problemes de convivència en una destinació turística.

És garantia la imposició a Catalunya d'una taxa turística als allotjaments Airbnb?

Crec que la taxa turística no és una garantia, perquè l'únic que fa és recaptar un impost però no es fa cap revisió de l'establiment, ni de quin producte ofereix ni hi ha cap garantia de qualitat. Considero que s'hauria d'enfocar d'una altra manera, exigint uns mínims perquè hi hagi la garantia d'una experiència satisfactòria per al client.

Quina repercussió té el debat sobiranista sobre l'activitat a Catalunya? I la suspensió de noves llicències a Barcelona?

Per la meva experiència no he vist cap cas que algun establiment no s'hagi volgut establir aquí per temes polítics. El que sí he vist són projectes aturats perquè alguns municipis han frenat donar llicències turístiques a establiments. En aquest sentit sí que hem notat que el sector atura aquest tipus de negocis.

Quines perspectives professionals té a mitjà termini?

Booking.com m'enriqueix moltíssim. Professionalment és un repte diari, un canvi continu, és aprendre moltes coses. Però sí que m'agradaria dedicar-me a la recerca en turisme i també m'agradaria portar un negoci, gestionar un petit establiment o dedicar-me també a ser tècnica de turisme en alguna destinació.