saltar al contingut principal
Cercar
URV

Experiències d'Aprenentatge Servei al Grau de Publicitat i Relacions Públiques


Creativitat publicitària

  • Coordinadora: Natàlia Lozano (natalia.lozano@urv.cat)
  • Destinatari del servei: Colla de Castellers Xiquets de Tarragona
  • Resum: El projecte té com a objectiu ajudar en la promoció de l'entitat i captació de membres per a la Colla de Castellers Xiquets de Tarragona mitjançant la creació d'una campanya publicitària per a xarxes socials. L'estudiantat de l'assignatura a dissenyat tres peces audiovisuals per a ser distribuïdes a través d'Instagram per així captar un públic jove de la ciutat. El procés de creació de la campanya publicitària reprodueix la relació real que s'estableix entre un anunciant i una agència de comunicació (reunió de briefing, disseny d'una estratègia creativa, creació de la campanya, producció dels anuncis i presentació final). 

Teoria i Tècnica de les Relacions Públiques

  • Coordinadora: Assumpció Huertas Roig (sunsi.huertas@urv.cat)
  • Destinatari del servei:
    • Curs 2015-16: Pro Activa Open Arms
    • Curs 2016-17: Oficina Jove del Tarragonès, Colla Joves Xiquets de Valls
    • Curs 2017-18: Regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència - Ajuntament de Reus i Tarragona Jove – Ajuntament de Tarragona
    • Curs 2018-19: Educació Animal
  • Resum:
  • Curs 2015-16: El projecte té com a objectiu ajudar en la comunicació i difusió de l'ONG Pro Activa Open Arms, que es dedica a ajudar persones sirianes refugiades a les costes de l'illa de Lesbos. Amb aquesta comunicació es col·labora amb l'ONG en la tasca de difusió i de recaptació de fons, cosa que permet que pugui continuar la seva tasca. També s'ajuda a visibilitzar la situació que els refugiats sirians estan patint en intentar arribar per mar a Grècia des de Turquia. L'ONG es dedica exclusivament al socorrisme i no té professionals treballant en la difusió de les seves activitats. Per donar resposta a la necessitat de difondre les seves tasques, tenint en compte que l'ONG s'ha donat a conèixer internacionalment en poc temps, l'estudiantat ha dissenyat la campanya de comunicació, el clipping i la redacció de comunicats de premsa. L'ONG ha reconegut i ha utilitzat part del treball que ha aportat l'estudiantat. El projecte ha contribuït a la visibilització d'aquesta ONG a través de la comunicació, i per tant, a la sensibilització social i al reconeixement de la important tasca que realitza.
  • Curs 2016-17: S’han realitzat 2 projectes diferents: En primer lloc, des de l’Oficina Jove del Tarragonès han detectat un desconeixement dels serveis oferits en l’equipament per part del públic jove de la comarca. A la part pràctica de l’assignatura corresponent al temari de les xarxes socials, els estudiants analitzen els canals de comunicació creats per l’entitat amb la finalitat d’arribar a la població i fer propostes de targets i interessos en funció dels públics identificats: pares/mares de públic jove de 12-16 anys, públic adolescent de 12-18 anys, públic jove a partir de 21-22 anys i estudiants. En segon lloc, la Colla Jove Xiquets de Valls es troba en un moment important de canvi de junta i en la manera de gestionar-se, Han sigut sempre un dels grups més potents i als últims anys han patit una crisi interna en tots els sentits. L’entitat necessita un impuls en la seva comunicació interna i externa, entenent el seu posicionament com un grup que valora a les persones i les relacions socials per sobre de tot. 
  • Curs 2017-18: S’han realitzat 2 projectes diferents: Una amb l’Ajuntament de Reus per ajudar-los a fer una campanya de prevenció de l’assetjament sexual entre joves durant l’oci nocturn i una altra amb Tarragona Jove per ajudar-los a conèixer l’entitat i els servis que ofereixen als joves de la ciutat. Els alumnes van pensar i presentar a les entitats les seves campanyes, centrades bàsicament en la comunitat digital. 
  • Curs 2018-19: Aquest curs es va realitzar una col·lavoració amb una unica entitat: Educació Animal. Els alumnes es van sensibilitzar amb el problema del maltractament i l’abandonadoment dels animals i s’han implicant en fer campanyes per donar a conèixer el problema i sensibilitzar la societat.