saltar al contingut principal
Cercar
URV

Experiències d'Aprenentatge Servei al Màster Internacional en Educació i Teràpia Psicomotriu


Pràctiques formatives de 1r curs

  • Coordinadores: Dra. Cori Camps Llauradó (cori.camps@urv.cat) i Dra. Lola Garcia
    (lola.garcia@urv.cat)
  • Destinataris del servei: Cooperativa de Pràctica Psicomotriu "La bombolleta" - Tarragona, Associació d'Asperger-TEA del Camp de Tarragona (ASPERCAMP), Centre d'Educació Especial Estela, CEIP Montsant, CRAE La Mercè, Escola Camp Joliu del Penedès, Escola Cardanal Vidal i Barraquer, Llar d'infants Cesar August. 
  • Resum: El màster té una durada de 2 anys; per tant, hi ha pràctiques d’APS tant al 1r com al 2n curs. Durant el primer any del Màster, l’estudiantat assisteix durant el segon quadrimestre a 5 sessions de teràpia psicomotriu, en les quals participa com a observador i en les dues últimes pot coparticipar amb els tutors. Les sessions es fan un dia a la setmana durant 5 setmanes, tenen una durada aproximada d'una hora i mitja i després es fa una altra hora d'anàlisi de la sessió. Es tracta d'un projecte APS en el qual els estudiants desenvolupen les seves competències de forma contextualitzada sobre problemes reals en l’exercici de la professió, aprenent cooperativament en una construcció sentida, reflexiva i crítica del saber. Alhora, els nens i nenes reben un servei de forma gratuïta, del qual potser no disposarien. Les sessions són portades a terme per tutors interns del Màster, i es col·labora amb escoles i altres institucions amb les quals es disposa d’un conveni de col·laboració. El projecte ha atès al voltant de 50 infants que presenten diversos trastorns en sessions de teràpia gratuïtes.

Pràctiques formatives de 2n curs

  • Coordinadores: Dra. Cori Camps Llauradó (cori.camps@urv.cat) i Dra. Lola Garcia
    (lola.garcia@urv.cat)
  • Destinataris del servei: Cooperativa de Pràctica Psicomotriu "La bombolleta" - Tarragona, Associació d'Asperger-TEA del Camp de Tarragona (ASPERCAMP), Centre d'Educació Especial Estela, CEIP Montsant, CRAE La Mercè, Escola Camp Joliu del Penedès, Escola Cardanal Vidal i Barraquer, Llar d'infants Cesar August.
  • Resum: Durant el segon any del Màster les pràctiques assoleixen totalment la dimensió d’APS. Es constitueixen grups d’ajuda i teràpia psicomotriu amb nens que presenten diferents tipus de trastorns i que reben sessions de teràpia de forma gratuïta durant tot el curs acadèmic. Les sessions són portades el primer quadrimestre per un tutor de pràctiques del Màster i els alumnes coparticipen en les sessions. El segon quadrimestre són els mateixos estudiants qui segueixen les sessions de teràpia amb el mateix grup i són supervisats pel seu tutor a les escoles amb les quals tenim conveni. Es tracta d’un projecte APS en la qual els estudiants aprenen i desenvolupen les seves competències i els nens reben un servei de forma gratuïta. Fins ara s’han beneficiat aproximadament 100 nens i nenes en les sessions de teràpia psicomotriu.