Experiències d'Aprenentatge Servei al Màster d'Anàlisi i Gestió del Territori

Treball Fi de Màster - Investigació col·laborativa sobre governança ambiental indígena

• Professor: Jordi Blay Boqué (jordi.blay@urv.cat)
  • Destinatari del servei: Institut Universitari de la Pau i els Conflictes de la Universitat de Granada
  • Resum: Aquesta experiència del 2016-17 va consistir a realitzar una pràctica en la fase inicial d'una investigació col·laborativa sobre governança ambiental indígena. Entre els objectius generals d'aquesta investigació, es buscava posar en marxa processos d'interacció entre l'acadèmia i els moviments socials i comunitats locals. La intenció era generar ponts entre el món acadèmic i les comunitats de base afectades per conflictes socioambientals, amb la idea d'establir dinàmiques d'aprenentatge mutu i col·laboratiu i cercar solucions de transformació d'aquesta conflictivitat. A més de l'Institut Universitari de la Pau, participaron en el projecte de la Universitat Noruega de Ciències de la Vida i la Universitat d'Estocolm, a més de col·laboradors sobre el terreny.

Treball Fi de Màster – Elaboració d'una proposta de disseny d'un Passeig Marítim a La Móra-Tamarit

• Professor: Joan Alberich (joan.alberich@urv.cat)
  • Destinatari del servei: Associació de Veïns La Mòra – Taramirt
  • Resum: L’estudiant va realitzar al 2018-19 una diagnosi de les necessitats del barri de La Móra-Tamarit per a analitzar les dinàmiques demogràfiques, socials i econòmiques per a detectar les necessitats dels espais lliures i la relació dels seus habitants; i un cop analitzat el context, dissenyar l’ampliació del passeig marítim i l’adequació del canal central de la urbanització.