saltar al contingut principal
Cercar
URV

Experiències d'Aprenentatge Servei a Grau d'Arquitectura


Territori i Paisatge. Projectes Territorials

  • Professor: Sergi Saladié Gil (sergi.saladie@urv.cat)
  • Destinataris del servei:
    Curs 2012-13: Associació Delterpa (Riudecols), Ajuntament Pinell de Brai (Terra Alta).
    Curs 2013-14: Institut d'Estudis Vallencs, Plataforma Salvem la Platja Llarga i el bosc de la Marquesa, La Canonja 3. Poble, Paisatge, Sostenibilitat, Consorci per a la preservació del paisatge agrícola de la plana de secà de l'Alt Camp.
    Curs 2014-15: Assemblea Aturem BCN World, GEPEC, Associació de Veïns del Barri Immaculada.
  • Resum: Aquesta experiència d'APS es desenvolupa en dues assignatures que corresponen a titulacions diferents: la Llicenciatura d'Arquitectura (actualment en extinció) i el Grau d'Arquitectura. L'estudiantat treballa la part pràctica (3 crèdits) de les assignatures en territoris que presenten dinàmiques territorials i paisatgístiques particulars. En contacte i interacció amb els agents territorials de cada àmbit, es pretenen aportar possibles solucions a l'ordenació i gestió dels corresponents paisatges. El treball de l'estudiantat es fonamenta en l'anàlisi del territori, el treball de camp i l'elaboració de propostes per a la millora de la qualitat del paisatge. L'estudiantat treballa en grups que es centren en aspectes concrets i particulars dels municipis amb els quals es treballa. Cada curs acadèmic es treballa en àmbits territorials i problemàtiques diferents, variant els destinataris del servei.
  • Pots escoltar l'experiència a Tarragona Ràdio

Seminari interdisciplinar - Reus Ocult

  • Professor: Jordi Sardà Ferran (jordi.sardaf@urv.cat)
  • Destinatari del servei: Associació Espais Ocults
  • Resum: L'experiència és molt enriquidora, ja que no sols envolta l'àmbit de l'arquitectura i la història, sinó que també té molta importància el tracte directe amb les persones al llarg de totes les fases de l'activitat: gestió, difusió... És una posada en escena del treball en equip on participen persones de molts àmbits, orígens i inquietuds diferents. L'alumne treballarà, aprendrà i obtindrà experiències de tota mena a la vegada que es divertirà. A més a més, treballarà a un projecte quasi des de la fase inicial i hauran de prendre partit de l'activitat fins al final.