Experiències d'Aprenentatge Servei al Grau de Comunicació Audiovisual

Infodisseny

• Professor: Antoni Pérez-Portabella (antonio.perezportabella@urv.cat)
  • Destinatari del servei:  Federació d'Associacions de Veïns de Reus
  • Resum: Pràctica de grup on els estudiants es relacionen amb diverses associacions de veïns de Reus o Tarragona amb la finalitat d'analitzar els seus problemes i explicar-los als representants dels grups municipals de l'Ajuntament per obrir vies a noves solucions. L'estudiantat enforteix competències per a la interpretació, la producció i la transmissió d'un missatge de manera eficaç a través de canals i mitjans diferents i per a públics diferents. Una  de les dues pràctiques finals vol englobar les eines i tècniques per presentar la informació que han desenvolupat fins aquell moment com són diagrames, gràfiques, animacions o mapes. L'estudiantat es documenta, realitza entrevistes, consulta arxius i altres fonts (durant mes i mig) de cara a generar una estratègia discursiva i material gràfic que presenta oralment en una jornada oberta al públic. L'objectiu de l'activitat, a més de desenvolupar el compromís social, és assolir habilitats comunicatives relacionades amb la construcció d'un discurs com poden ser l'estructura i a l'estratègia de l'exposició, aspectes de locució, comunicació no verbal o el disseny del material de la presentació. S'ha volgut per una banda, generar un entorn d'aprenentatge que proporcioni la motivació i tensió suficient a l'estudiantat per preparar-se adequadament la seva exposició i per un altre, experimentar i analitzar la recepció del seu missatge mentre es dirigeix al públic real.
  • Pots escoltar l'experiència a Tarragona Ràdio
  • Vídeo:

Treball Fi de Grau - Curt de ficció sobre el Trastorn Obsessiu Compulsiu (TOC)

• Professor: Antoni Pérez-Portabella (antonio.perezportabella@urv.cat)
  • Destinatari del servei:  Delegació de Tarragona del Col·legi Oficial de Psicolo
  • Resum: Producció del curt de ficció "08:49" on el protagonista està afectat per un Trastorn Obsessiu Compulsiu (TOC) considerat el quart trastorn psicològic més freqüent, per davant de l'esquizofrènia i l'anorèxia nerviosa. L'equip d'estudiants pretenen amb el curtmetratge aconseguir la identificació d'espectadors amb la malaltia i ajudar-los a tirar endavant en el procés per aprendre a conviure amb el trastorn. Seria, així, un instrument per entendre el desenvolupament i el procés que segueixen les persones amb TOC. Per fer-ho, han realitzat un procés de documentació teòrica amb l'assessorament i suport d'experts com el Col·legi de Psicòlegs de Catalunya (delegació de Tarragona), que han realitzat un seguiment del guió del curtmetratge per reflectir amb claredat la malaltia. El COPC per la seva banda, faria servir la producció per realitzar una campanya de sensibilització en xerrades destinades a diferents públics i de divulgació en xarxes socials.