Reconeixement en forma de crèdits de l'experiència laboral i professional acreditada pels estudis de màster

• CONCEPTE: procés a través del qual l’estudiant sol·licita el reconeixement en forma de crèdits per la URV de l’experiència laboral i professional que pugui acreditar. Aquesta experiència ha d’estar relacionada amb les competències inherents al títol pel qual es demana.

Tràmits de la sol·licitud

La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació.

On

A la seu del registre auxiliar que correspongui a la Secretaria de Centre/Campus on es realitzen els estudis.

Quan

Període: des del 2 de maig al 30 de novembre.

Com

Presentant la documentació següent:

• Sol·licitud adreçada al o a la cap de secretaria, que, si s'escau, l'eleva al deganat o direcció de centre.

• Certificat de vida laboral que acrediti la vinculació de l’estudiant amb l’empresa.

• Document emès per l’empresa que detalli les tasques realitzades per la persona interessada, així com el període en què s'han dut a terme.

• Currículum de l'estudiant quan se sol·liciti expressament el reconeixement de l'assignatura Orientació Professional i Ciutadania.

• Original i fotocòpia del document que acrediti el tipus d’exempció, si s’escau (família nombrosa, etc.).

Cost

S'ha d'abonar l'import de la taxa d'estudi de reconeixement, que emet la secretaria de centre/campus, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.

Observacions

• En cap cas no poden ser objecte de reconeixement els crèdits corresponents al Treball de Fi de Màster.

• El nombre de crèdits que siguin objecte de reconeixement a partir d’experiència professional i laboral no pot ser superior al 15% del total de crèdits que constitueixen el pla d’estudis. En aquest percentatge computen també, si es dóna el cas, els crèdits reconeguts provinents d’ensenyaments universitaris no oficials (títols propis).

En els estudis de màster, tenint en compte només la via del reconeixement de l’experiència laboral, el nombre màxim de crèdits que es poden reconèixer queda establert en:

• Màster de 120 crèdits: 18 crèdits

• Màster de 90 crèdits: 13,5 crèdits

• Màster de 60 crèdits: 9 crèdits

Resolució de la sol·licitud

El deganat o direcció del centre.

Quan

Com a màxim un mes després d'haver presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau.
* En el compliment d'aquests terminis, s'ha de tenir en compte que el mes d'agost es considera inhàbil.

Com

• Es lliura la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada.

• S'actualitza l'expedient de l'estudiant, si s'escau.

• Les sol·licituds presentades entre el 2 de maig i el 7 de juliol tindran efectes acadèmics pel curs 2015-16 (no podrà ser d'aplicació si les assignatures a reconèixer estan matriculades al curs 2015-16).

• Les sol·licituds presentades entre el 8 de juliol i el 30 de novembre tindran efectes acadèmics i econòmics pel curs 2016-17.

Efectes econòmics

• S'ha d'abonar l'import de les assignatures reconegudes d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.

Observacions

• El centre ha d'avaluar l’experiència acreditada per l’estudiant i la resolució del reconeixement s’ha d'aplicar bàsicament a l’assignatura Pràctiques Externes.

• Només en casos específics el centre pot considerar l’aplicació del reconeixement en una altra assignatura.

• El reconeixement d’aquests crèdits no n'incorpora la qualificació, per la qual cosa no computen als efectes de baremació de l’expedient.