saltar al contingut principal
Cercar
URV

Procés de legalització de documents acadèmics expedits a l'estranger

  • ¿Què és?

    La legalització de documents és un tràmit que has de realitzar perquè els documents emesos en un país siguin reconeguts i tinguin validesa en altres països.

    En el cas dels documents acadèmics (certificat de notes, títol, etc.), la legalització ens serveix per verificar l'existència de la institució i dels estudis o els programes acadèmics que apareguin al certificat.

    Envia la teva documentació legalitzada i traduïda a través de la plataforma on-line de preinscripció. Quan rebis la confirmació de què compleix amb els requisits, pots compulsar-la i enviar-la per correu postal. 

Depenent dels convenis que el teu país tingui Espanya, els tràmits per legalitzar els teus documents seran uns o altres.

Consulta els tràmits per països

Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Croàcia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Espanya, Estònia, Finlàndia, França, Grècia, Holanda, Hongria, Itàlia, Irlanda, Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, Polònia, Portugal, República Txeca, Romania, Suècia i Xipre; Islàndia, Liechtenstein i Noruega; i Suïssa.

No és necessari legalitzar els teus documents.

En aquests països, la legalització es realitza mitjançant un únic segell, denominat "postil·la", i una única signatura. Les autoritats competents del país realitzen el reconeixement de les signatures dels responsables acadèmics i concedeixen la postil·la.

El reconeixement i la postil·la han de figurar al document original abans de realitzar-se la fotocòpia compulsada.

ATENCIÓ: És important que en la còpia compulsada apareixen TOTS els segells i signatures que apareixen en el certificat original, ni que sigui al revers del títol.

Els passos necessaris per obtenir la postil·la són:

  1. Reconeixement de signatures en l’organisme competent: Has de dirigir-te amb els documents originals a l’autoritat competent del teu país: en caso de documents acreditatius d’estudis, probablement és el Ministeri d’Educació (tot i que també poden ser les mateixes universitats, depenent del país)
  2. Postil·la: Un cop obtinguda la diligència de reconeixement de signatures, has de dirigir-te amb la mateixa documentació a l’autoritat competent del teu país en qüestions de legalitzacions (trobaràs al Conveni l’autoritat competent de cada país): aquesta autoritat plasmarà al document la postil·la.

Autoritat competent dels països signants
Veure un exemple de postil·la

Per als documents expedits a la resta de països, ha de realitzar-se la legalització per via diplomàtica. Aquest tipus de legalització consisteix en una cadena de segells i signatures, en la que cada un d’ells certifica el segell i la signatura anterior.

La legalització ha de figurar al document original, abans de realitzar la còpia compulsada.

ATENCIÓ: És important que a la còpia compulsada apareixen TOTS els segells i signatures que apareixen al certificat original, ni que sigui al revers del títol.


Per realitzar la legalització per via diplomàtica, has de seguir els 3 passos següents:

  1. Diligència de reconeixement de signatures: Has de dirigir-te amb els documents originals a l’autoritat competent del teu país: en cas de documents acreditatius d’estudis, probablement és el Ministeri d’Educació (tot i que també poden ser les mateixes universitats, com és el cas, per exemple, del Japó o Brasil).
  2. Legalització al Ministeri d’Assumptes Exteriors: Un cop obtinguda la diligència de reconeixement de signatures, has de dirigir-te amb la mateixa documentació al Ministeri d’Assumptes Exteriors del país d’expedició dels documents: aquesta autoritat plasmarà al document la corresponent diligència de legalització.
  3. Legalització al consolat/ambaixada espanyola del país d’expedició dels documents: Finalment, hauràs de dirigir-te al consolat espanyol del país d’obtenció del títol a fi que es reconeguin la signatura de la legalització del Ministeri d’Assumptes Exteriors.

Veure exemple de document legalitzat per la via diplomàtica