saltar al contingut principal
Cercar
URV

Trasllat d'expedient. Des d'uns altres estudis de grau o universitat a uns estudis de la URV (quan es puguin reconèixer un mínim de 30 crèdits)

  • CONCEPTE: tràmit que han de fer els estudiants que segueixen o han seguit estudis de grau en una altra universitat o a la URV i volen ser admesos a la URV per cursar els mateixos estudis o uns altres. Només serà possible valorar el trasllat quan es puguin reconèixer un mínim de 30 crèdits.
 

Tràmits de la sol·licitud

Qui

La persona interessada o la persona autoritzada, amb identificació prèvia.

On

A la seu del registre auxiliar que correspongui a la secretaria de Centre/Campus on es volen realitzar els estudis.

Quan

  • Període ordinari: del 2 al 31 de maig.

  • Període extraordinari: en el cas que el centre determini obrir aquest període, es fixa entre el 16 i el 30 de juny (consulteu el vostre centre).

Com

Presentant la documentació següent:

  • Sol·licitud adreçada a o a la cap de secretaria, el qual, si s'escau, l'eleva al deganat o a la direcció del centre.

  • Justificació documental dels motius.

  • Original i fotocòpia del DNI.

  • Acreditació acadèmica dels estudis previs:
    - Si els estudis s’han realitzat en Centres de la URV, la secretaria de Centre/Campus imprimirà internament l’expedient acadèmic, l’últim dia del període establert.
    - Si els estudis s’han realitzat en altres universitats, l’estudiant haurà de presentar l’original o còpia confrontada del certificat acadèmic personal. En els estudis de grau hi ha de constar la branca de coneixement a la qual pertanyen els estudis d'origen, la matèria de l'assignatura i la tipologia de les assignatures. En aquelles assignatures que no pertanyin a la branca de coneixement de l'ensenyament, cal que s'especifiqui la branca concreta a la qual pertanyen.

  • Fotocòpia de la publicació del pla d'estudis cursat per l'estudiant (sempre que sigui possible, de la publicació oficial del BOE), en el cas d'estudis realitzats en altres universitats.

  • Programes, segellats, de les assignatures aprovades (si els estudis s'han realitzat en altres universitats). Si els plans d'estudis corresponen als no renovats, cal indicar les hores lectives. En els estudis de grau cal que hi constin les competències i coneixements que se superin amb cada assignatura.

  • Programes de les assignatures inicialment superades, en el cas que les assignatures d'origen susceptibles de reconeixement provinguin d'un reconeixement anterior.

  • Original i fotocòpia del document que acrediti el tipus d'exempció, si s'escau (família nombrosa, etc.).

Cost

S'ha d'abonar l'import de la taxa d'estudi de reconeixement, que emet la secretaria de centre, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent. (Aquesta taxa inclou la transferència dels crèdits no reconeguts.).

Observacions

  • Pel que fa a la baremació de l'expedient acadèmic dels estudis previs es consideraran les qualificacions obtingudes fins la data en què s'acabi el termini corresponent, moment en què l'estudiant ha de complir els requisits exigits.

  • En la resolució de la sol·licitud, entre altres, es valorarà qüestions acadèmiques com la branca de coneixement dels estudis cursats, els estudis cursats, les qualificacions d'accés a la universitat, les qualificacions de l'expedient acadèmic, etc. També es consideraran els motius que provoquen la petició de trasllat. 

  • La Junta de Centre ha d'aprovar els criteris i el nombre de places que tindrà en compte per acceptar les sol·licituds de trasllat i els ha de fer públics. Aquests criteris els ha de ratificar, si s'escau, la Comissió de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària. 

    Els centres tenen publicats en el tauler d'avisos els criteris que apliquen i el nombre de places disponibles per acceptar les sol·licituds de trasllat (consulteu els criteris específics per a cada centre/ensenyament).
  • Recordeu que és recomanable demanar la sol·licitud de trasllat i la preinscripció universitària.

  • L'admissió del trasllat d'expedient implica l'adaptació al pla d'estudis vigent. 
  • Els crèdits provinents d'assignatures d'estudis universitaris no finalitzats que no hagin estat reconeguts seran transferits d'ofici al nou expedient acadèmic, amb efectes informatius.
  • Si l'estudiant, en la convocatòria de setembre, supera més assignatures, pot demanar d'ampliar el reconeixement abans del 22 de setembre.
  •  El RD 1892/2008, de 14 de novembre, pel qual es regulen les condicions per a l'accés als estudis universitaris oficials de grau i els procediments d'admissió a les universitats públiques espanyoles, condiciona l'admissió del canvi d'universitats i/o d'estudis oficials espanyols al nombre de crèdits reconeguts (mínim 30 ECTS). 
  • Els estudiants amb estudis de 1r i 2n cicle iniciats han de tenir en compte que:
    • No és possible autoritzar un trasllat d'expedient d'uns estudis de grau als mateixos estudis de primer i segon cicle. 
    • Per poder canviar d'estudis des d'un primer i segon cicle a uns estudis de grau que no es corresponguin amb els que han causat l'extinció a la URV, cal accedir-hi mitjançant el procés de preinscripció universitària. 

 

Resolució de la sol·licitud

Qui

El degà o degana o el director o directora del Centre.

Quan

Com a màxim, un mes després d'haver finalitzat el període i sempre que l'estudiant hagi presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau.

* En el compliment d'aquests terminis, s'ha de tenir en compte que el mes d'agost es considera inhàbil.

Com

  • Es lliura la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada.

  • S'actualitza l'expedient de l'estudiant, si s'escau.

Efectes econòmics

  • L'estudiant ha d'abonar l'import de les assignatures reconegudes, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.
  • L'estudiant al qual s'ha concedit el trasllat ha d'abonar els drets de trasllat al centre d'origen.

Observacions

  • Si l'estudiant acceptat no formalitza o anul·la posteriorment la matrícula, s'entendrà que el trasllat no té efecte. D'ofici, la secretaria del centre l'ha de retornar a la universitat d'origen i li ho ha de notificar.