MODIFICACIONS DE MATRÍCULA, substitució entre assignatures (grau)

• CONCEPTE: és el procés pel qual l'estudiant podrà canviar assignatures matriculades per d'altres i implica la modificació parcial de la matrícula una vegada transcorreguts els 5 dies naturals establerts per al seu ajustament.

Tràmits de la sol·licitud

La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació.

On

A la secretaria de gestió acadèmica de campus/centre on es realitzen els estudis.

Quan

• Període ordinari: des del dia en què s'hagi formalitzat la matrícula fins el dia 30 de novembre.
  • Període extraordinari: del 5 al 15 de febrer, per assignatures impartides durant el segon quadrimestre. (* observacions)

Com

Presentant la documentació següent:

Cost

S'ha d'abonar l'import de la taxa de modificacions de matrícula, que emet la secretaria, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.

L'estudiant haurà d'estar al corrent de pagament en la data de la sol·licitud.

Observacions

• Els estudiants que no puguin presentar la sol·licitud presencialment, podran presentar-la a través dels tràmits en línia de la Intranet de la URV (registre d'altres tràmits administratius).
  • Només es podrà acceptar la substitució quan no impliqui una disminució en el nombre de crèdits matriculats. En el cas en què aquest criteri no es compleixi, la sol·licitud s’haurà de resoldre com una renúncia i/o ampliació d’assignatures.
  • Quan la sol·licitud es presenti abans de l'1 d'octubre podrà ser resolta automàticament per la secretaria de centre.
  • Si es presenta a partir de l'1 d'octubre i fins el 30 de novembre, per a poder resoldre serà necessari comptar amb la conformitat del responsable d'ensenyament.
  • * Durant el període extraordinari de febrer només es pot sol·licitar la substitució entre assignatures de segon quadrimestre, llevat del cas de les assignatures de Pràctiques Externes i de Treball de Fi de Grau i d'aquelles assignatures, d'acord amb les indicacions del centre, que, tot i ser de caràcter anual, concentrin íntegrament l'activitat en el segon quadrimestre.
  • En el cas que en el període extraordinari de febrer, la substitució afecti a les assignatures de Pràctiques Externes i del Treball de Fi de Grau, es requerirà l'autorització prèvia del responsable d'ensenyament. Prèviament, però, el centre pot determinar si obre o no aquesta possibilitat. (consulteu al centre)
  • L'estudiant a temps complet haurà de mantenir un mínim de 30 crèdits matriculats i l'estudiant a temps parcial un mínim de 20 crèdits. Dins d'aquest còmput s'hi hauran de mantenir les assignatures de formació bàsica i obligatòries matriculades i no superades del curs anterior.
  • L'estudiant becari que substitueixi alguna assignatura de la seva matrícula ha de tenir en compte que no ha de variar el còmput total de crèdits matriculats  tant pel que fa al compliment dels requisits acadèmics del curs actual com per a garantir el compliment dels requisits acadèmics exigits per a la concessió de la beca el curs següent.

Resolució de la sol·licitud

El centre on s'ha presentat la sol·licitud.

Quan

Sempre que sigui possible, en el moment de presentació de la sol·licitud. Com a màxim cinc dies hàbils després d'haver presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau.

* En aquests terminis, s'ha de tenir en compte que el mes d'agost es considera inhàbil.

Com

Es lliura la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada i, si s'escau, s'actualitza l'expedient de l'estudiant.

La resolució de substitució és irrevocable.

Efectes econòmics

La substitució d'assignatures amb nombre diferents de crèdits comportarà la regularització econòmica de la matrícula.
Els imports generats per modificacions generades al període de febrer hauran de ser efectuats en efectiu, a través d'entitat bancària.

Efectes acadèmics

De les assignatures substituïdes per d'altres:

• l'estudiant no podrà gaudir de la docència ni avaluar-se de l'assignatura
De les assignatures incorporades:
  • l'estudiant gaudirà de tots els drets que la matrícula oficial garanteix, tenint sempre en compte la data en què formalitza la substitució.

Observacions

Els centres autoritzen les substitucions tenint en compte la capacitat de les assignatures sol·licitades i si s'escau, el compliment dels requisits establerts a la normativa de permanència.

Per a poder autoritzar la substitució d'assignatures caldrà que l'estudiant estigui al corrent del pagament de matrícula a la data de sol·licitud.