Canvi d'estudi dins un mateix programa formatiu de grau (PFG)

• CONCEPTE: procés que han de seguir els estudiants de la URV que cursen o han cursat uns estudis de grau, volen ser admesos per fer un altre ensenyament d'entre els que formen part del mateix programa formatiu de grau i se'ls pugui reconèixer un mínim de 30 crèdits a l'ensenyament de destí. També es pot demanar el canvi d'estudi entre els ensenyaments que comparteixen el primer curs.

Curs d’aplicació: 2024-2025

Tràmits de la sol·licitud

La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació.

On

A través dels tràmits en línia de la Intranet de la URV o del registre electrònic de la URV.

Consulta altres vies possibles de presentació de documentació.

Quan *

• 1a fase: de l'1 d'abril al 30 d’abril.
  • 2a fase: del 10 al 17 de juny, només en cas que hi hagi places vacants (consulteu el vostre centre).

(*) Els períodes de sol·licitud poden canviar d'un curs a un altre. Us recomanem que els consulteu cada curs acadèmic.

Com

Presentant la documentació següent:

• Sol·licitud adreçada al/a la responsable de la secretaria, que, si s'escau, l'elevarà al/a la degà/ana o director/a del centre.

• Programes de les assignatures inicialment superades, en el cas que les assignatures d'origen susceptibles de reconeixement provinguin d'un reconeixement anterior. La persona interessada haurà de facilitar l'enllaç web a la guia docent de la universitat d'origen identificant el curs acadèmic que correspongui a cada assignatura. Alternativament, es poden aportar els programes segellats d'aquestes assignatures. Si els plans d'estudis corresponen als no renovats, cal indicar les hores lectives. En els estudis de grau cal que hi constin les competències i coneixements que se superin amb cada assignatura.

• Original i fotocòpia del document que acrediti el tipus d'exempció, si s'escau (família nombrosa, etc.).

Cost

S'ha d'abonar l'import de la taxa d'estudi de reconeixement, que tan aviat es rebi la sol·licitud us enviarà la secretaria de centre, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.

Observacions

• Consulteu els Programes formatius de grau.

• Consulteu els Graus que comparteixen íntegrament el primer curs.

• Només es pot sol·licitar el canvi a un ensenyament.

• Recordeu que és recomanable demanar la sol·licitud de canvi d'estudi dins d'un programa formatiu de grau i formalitzar, així mateix, la preinscripció universitària.

• Pel que fa a la baremació de l'expedient acadèmic dels estudis previs, la secretaria imprimirà internament els expedients.

• En les sol·licituds presentades en primera fase, es consideraran les qualificacions obtingudes fins a la data de finalització d'aquest termini (30 d’abril).

• En les sol·licituds presentades en segona fase, es consideraran les qualificacions obtingudes fins a la data de tancament d'actes.

Resolució de la sol·licitud

El deganat o direcció del Centre.

Quan

Les sol·licituds presentades en primera fase es resoldran com a màxim un mes després d'haver finalitzat el període i sempre que l'estudiant hagi presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau.

Les sol·licituds presentades en segona fase es resoldran com a màxim el 15 de setembre.

* En el compliment d'aquests terminis, s'ha de tenir en compte que el mes d'agost es considera inhàbil.

Com

Es notifica la resolució corresponent a la persona interessada, que conté les assignatures reconegudes i l'acceptació o la denegació del canvi d'estudi, dels estudiants a qui s'hagi reconegut 30 crèdits o més, amb la indicació clara que no tindrà reconeixement acadèmic fins que no hagi formalitzat la matrícula als nous estudis. La secretaria incorpora d'ofici a l'expedient acadèmic les assignatures reconegudes sempre que sigui possible abans que l'estudiant formalitzi la matrícula.

Efectes econòmics

• Els estudiants als quals s'ha concedit el canvi d'estudi han d'abonar els drets de trasllat.

• En l'aplicació de l'acord del Consell Social de la URV, els estudiants que canviïn de grau dins d'un programa formatiu de grau, o bé entre els graus que comparteixen completament el primer curs, resten exempts de l'abonament del 20% del preu dels crèdits reconeguts de les assignatures que formen part del programa formatiu de grau o en el seu cas, de les assignatures del primer curs.

• De les assignatures reconegudes no coincidents entre els dos ensenyaments s'ha d'abonar el 20% del preu dels crèdits, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.

• Els estudiants que hagin finalitzat un dels graus que formen part del PFG i vulguin cursar-ne un altre del mateix PFG hauran d’obtenir plaça mitjançant el procés de preinscripció i hauran d’abonar el 20% del preu dels crèdits reconeguts.  L’exempció al preu del reconeixement només resulta d’aplicació en el cas que es formalitzi un canvi entre dos dels graus del PFG.

Observacions

La junta de centre aprova els criteris i el nombre de places que té en compte per acceptar les sol·licituds de canvi d'estudis dins dels programes formatius, i els fa públics.

Formalització de la matrícula

La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació.

Quan

Durant el període que li correspongui matricular-se i que es fa constar a la mateixa resolució (la matrícula dels admesos per aquesta via serà durant el mes de setembre).

Com

L'estudiant es matricula de les assignatures que vulgui cursar durant el curs acadèmic.

Efectes econòmics

L'estudiant ha d'abonar el rebut generat per la formalització de la seva matrícula.