Grau en Comunicació Audiovisual

La comunicació audiovisual és un dels sectors amb més transcendència i influència en la societat actual. A la importància de la televisió cal afegir-hi els consums culturals lligats a les plataformes i els nous formats digitals (realitat virtual, videojocs, pòdcast, streaming, etc.), sense oblidar la transcendència de la indústria de creació audiovisual. En aquest context, l'objectiu del grau en Comunicació Audiovisual és formar els futurs professionals de la comunicació audiovisual en ideació, guionatge, producció, realització, comercialització i difusió de productes i programes audiovisuals de ficció, entreteniment i persuasió, i en realització audiovisual de documentals i programes radiofònics i televisius de caràcter periodístic.

Des del primer faràs pràctiques en platós i tindràs a la teva disposició càmeres i altres equips tècnics de caràcter professional.

• Places:45
  • Idiomes: català (70%), castellà (25%) i anglès (5%)
  • Nota de tall 2023: 10,014

El perfil ideal dels estudiants en Comunicació Audiovisual és el d’una persona interessada en els aspectes estètics, creatius i expressius dels productes audiovisuals, amb capacitat creativa i imaginativa i amb esperit crític. Alhora has de tenir disposició per a dur a terme totes les fases de la producció audiovisual, tant de manera individual com en equip.

• El grau en Comunicació Audiovisual de la URV té un plantejament teoricopràctic que et formarà tant en la reflexió i lectura crítica dels productes audiovisuals com en la ideació i creació audiovisual.
  • Des de primer, faràs pràctiques en platós de televisió i ràdio i tindràs a la teva disposició càmeres i altres equips tècnics professionals.
  • Faràs pràctiques externes en productores i altres empreses del sector audiovisual.
  • A la URV pots fer simultàniament el grau en Comunicació Audiovisual i el grau en Publicitat i Relacions Públiques o el grau en Periodisme i així obtenir dos títols en cinc o sis cursos.

Un cop t'hagis graduat, podràs exercir les activitats professionals següents:

• Direcció de programes.
  • Realització televisiva.
  • Guionatge.
  • Producció audiovisual.
  • Direcció cinematogràfica.
  • Direcció de fotografia.
  • Crítica.
  • Creació de projectes multimèdia.
  • Producció per a internet.
  • Animació.
  • Postproducció visual i sonora.
  • Gestió i organització d'esdeveniments.
  • Creació, direcció i gestió d'empreses audiovisuals.
  • Programació i curadoria de continguts audiovisuals (festivals, distribució, etc.).
  • Recerca i docència.