Grau d'Enginyeria Química

Amb el grau d'Enginyeria Química et formaràs com a professional multidicisplinari i expert en l'àmbit de l'enginyeria química, amb capacitat per a l'anàlisi, concepció, càlcul, disseny, construcció, monitoratge, control, optimització i operació d'instal·lacions, equipaments i productes de la indústria química.

Aquesta titulació respon la creixent demanda de professionals en el camp de l'enginyeria química. Apliquemun mètode d'aprenentatge únic, basat en la realització d'avantprojectes a cada curs, que potencia les teves aptituds i capacitats tant professionals com la de treball en equip, lideratge d'equips i les relacions personals. Mantenim una estreta relació amb l'entorn industrial i els estudiants han de fer obligatòriament 300 hores de pràctiques en empreses tant de Catalunya com de la resta del món. A més, aquest títol habilita per a l'exercici de la professió regulada d'enginyer tècnic industrial o enginyera tècnica industrial. Som un centre de referència per la indústria química i petroquímica i una Key University per  la multinacional Dow Chemical.

Habilita per a l’exercici de la professió regulada d'Enginyer Tècnic Industrial

Places

80 Publicació del pla d’Estudis al BOE 30 de juliol de 2013

Idiomes

Català, castellà i anglès

Registre d’Universitats, Centres i Títols Informació del títol al RUCT
Nota de tall 2017 5

Normativa de Treball de Fi de Grau ETSEQ

Normativa de Pràctiques Externes ETSEQ

Per accedir a aquest grau es recomana tenir un bon coneixement de les assignatures de ciència i tecnologia: Física, Matemàtiques, Informàtica i Química. El més important és estar motivat i tenir una ment oberta en els aspectes teòrics i pràctics imprescindibles per fer una carrera tècnica. Cal tenir un gran interès per la tecnologia, força creativitat i saber treballar en equip.

• T'especialitzaràs en un sector amb una creixent demanda de professionals tant al nostre país com a la resta del món.
  • T'oferim una titulació que respon a les necessitats industrials de l'entorn i del país. Les atribucions professionals del títol també et capacitaran per a l'exercici lliure de la professió.
  • Participaràs en un mètode d'aprenentatge únic que potenciarà les teves aptituds i capacitats. Inclou gran presència d'activitats de laboratori,  de projectes i de pràctiques en empreses amb què podràs visualitzar l'entorn real de l'enginyeria química. A més, t'oferim de programes de mobilitat i d'intercanvi internacional.
  • Som una escola capdavantera en un projecte educatiu d'excel·lència (acreditació EUR-ACE) i de recerca en el món de l'enginyeria química.
  • Et convertiràs en un enginyer o enginyera capaç, versàtil i resolutiu, valors necessaris en la carrera professional.
  • Podràs fer pràctiques en les les empreses més importants del sector i també podràs accedir a programes de mobilitat i d'intercanvi internacional que completaran el teu currículum acadèmic.

Tindràs un ampli ventall de possibilitats laborals en diferents indústries i sectors:

• En empreses del sector químic i petroquímic
  • Formant part d'equips multidisciplinaris en indústries de diferents sectors com:
    • Indústria alimentària
    • Indústria farmacèutica
    • Indústria energètica i ambiental
    • Empreses d'enginyeria
    • Tractament, potabilització i depuració d'aigües
    • Indústria elèctrica i nuclear