Doble Grau de Biotecnologia i de Bioquímica i Biologia Molecular

La bioquímica estudia la vida a escala molecular i la biotecnologia agrupa les disciplines de les ciències de la vida i de l'enginyeria amb la intenció de dissenyar i aplicar organismes, cèl·lules i biomolècules amb un elevat valor afegit als camps industrial, biomèdic, ambiental, etc. Així, doncs, el doble grau té com a objectiu formar professionals que disposin de les eines necessàries per poder entendre i generar nous coneixements sobre els processos que els éssers vius duen a terme per realitzar les seves funcions, així com millorar els processos industrials derivats d'aquest coneixement, i desenvolupar-ne de nous.

L'avantatge de la doble titulació és que combina les sortides professionals tant del grau de Biotecnologia com del grau de Bioquímica i Biologia Molecular.

Places

Idiomes

Català, castellà i anglès

Nota de tall 2017 12,614

Per estudiar aquest doble grau es recomana tenir coneixements sòlids de biologia, química, matemàtiques i física, a més de dominar oralment i per escrit la llengua pròpia i les oficials de la URV, i també tenir un nivell mitjà d'una llengua estrangera, preferentment l'anglès, i d'informàtica.

• Itinerari específic per cursar simultàniament tots dos graus en cinc anys.
  • Obtenció de dos títols oficials en acabar els estudis.
  • L'únic doble grau que ofereix aquestes titulacions a l'Estat espanyol.
  • Formaràs part del Campus d'Excel·lència Internacional Catalunya Sud, un referent internacional en el coneixement, recerca i competitivitat de les àrees de nutrició i salut.
  • Podràs fer pràctiques en empreses i centres de recerca reconeguts internacionalment.
  • Tindràs accés a programes d'intercanvi amb altres universitats i empreses d'arreu del món.
  • Biotecnologia dels Aliments. T'especialitzaràs en el món dels aliments funcionals i coneixeràs els processos tecnològics i industrials vinculats amb la indústria alimentària i el disseny de nous ingredients alimentaris.
  • Biotecnologia Biomèdica. Aprendràs les tècniques relacionades amb la biologia molecular aplicades a l'estudi de la salut, la malaltia i el descobriment de nous fàrmacs. També coneixeràs els principals processos industrials i tecnològics relacionats amb l'àmbit biomèdic.
  • Nutrició Molecular.
  • Bioquímica Clínica i Forense.

Els sectors on un cop graduat podràs trobar feina com a investigadors, docents, responsables de laboratori, directius, consultors o comercials, entre d'altres, són:

• Alimentari
  • Biocatalitzadors
  • Bioinformàtica
  • Biomedicina
  • Bioreactors
  • Biosanitari (anàlisi clínica, diagnòstic molecular, desenvolupament i seguiment de noves teràpies)
  • Cosmètic
  • Ensenyament