saltar al contingut principal
Cercar
URV

Convocatòries de projectes de cooperació


La URV Solidària coordina projectes de cooperació internacional al desenvolupament liderats per membres de la comunitat universitària que es duen a terme en països amb índex de desenvolupament mitjà/baix. Cada any, la URV Solidària avalua les iniciatives que es presenten a la Convocatòria de Projectes de Cooperació i els assigna una puntuació tenint en compte criteris d'adequació i de qualitat, entre altres. Els projectes més ben puntuats reben una assignació per tal de facilitar la seva realització.

Convocatòria oberta

  • Adreçada a membres de la comunitat URV

  • Termini de presentació: 8-5-2024

  • Import màxim sol·licitat: 15.000 EUR

  • Pressupost total de la convocatòria: 40.000 EUR

Històric de projectes duts a terme


Any 2023

  • Manteniment de les millores de les condicions socioeducatives i adquisició d’equipament per la casa d’acolliment a Udaipur (Índia)
  • Acció formativa per la igualtat de gènere i drets humans a les escoles d’educació primària de les zones rurals del nord del Marroc.
  • Mirades enllaçades - Projecte d'intercanvi formatiu de metodologies docents transformadores per promoure l'educació inclusiva i emocional dels infants amb discapacitat auditiva a Bukkaraya Samudram (Índia)
  • Implementació de l’aplicatiu mòbil de lectura en Swahili a les escoles de Nairobi (Kenya)
  • El Cren de Soma és un espai dinàmic de salut nutricional i sobirania alimentària (Gàmbia)
  • Fem de les matemàtiques una experiència innovadora, pràctica i divertida a l’escola de Kuwonku (Gàmbia)
  • Creació d'una xarxa de perímetres agrícoles a escala supra-regional al centre i nord de Senegal.
  • Ús de la Metodologia comunicativa per a l’elaboració d’un “mapa d’oportunitats” a la zona de Mbour a Senegal.
  • Al arte como herramienta para promover la igualdad de género y prevenir la exclusión social de la infancia y la adolescencia en la casa de acogida Mantay - Cusco, Perú - fase 2
  • Empoderament per al desenvolupament de Serveis Climàtics co-creats amb els agents locals per tal de prendre decisions climàticament intel·ligents en sectors econòmics clau de zones vulnerables d’ARGentina (EMPOARG)
  • Tertúlies literàries dialògiques a Pakistán: Millorant el dret a l’educació de famílies d’infants amb necessitats especials i les seves comunitats.
  • Recursos de interpretación del patrimonio natural y cultural del pueblo pemón en Venezuela: Labor misionera de Fray Víctor de Carbajal en el Valle de Kamarata

Any 2022

  • Millorar el tractament del dolor (crònic) infantil al Líban és possible
  • Suport nutricional post-covid a la regió de Basse, República de Gàmbia. Dirigit a la població maternoinfantil mitjançant el CREN de Basse
  • Tallers educatius destinats als alumnes amb risc d'exclusió social i educativa del municipi de Sant Ramón a Nicaragua, en el marc del programa Diviértete y Aprendo
  • Acció formativa per la Igualtat de Gènere i Drets Humans a les escoles d'educació primària de les zones rurals del nord del Marroc
  • Campanya Quirúrgica al Camerún
  • El arte como herramienta para promover la igualdad de género y prevenir la exclusión social de la infancia y la adolescencia en la casa de acogida de Mantay
  • Centro de Dia Ké Nón - Espaço de Proteção e Reabilitação Psicossocial. Programa de asesoramiento dentro del marco de Salud Mental Global
  • Enfortiment i millora de les condicions socioeducatives dels infants en situació de risc d'exclusió social i vulnerabilitat, amb un enfoc comunitari, a Udaipur, Índia
  • Turismo, bienestar y espacios azules: técnicas de creatividad para el diseño de experiencias turísticas. Transferencia y formación en Bacalar (México)
  • Jugar a llegir aplicatiu mòbil per millorar l'aprenentatge de Swahili a les escoles de primària de Nairobi
  • Mama Ndoto Center. Programa de acompañamiento educativo y desarrollo comunitario dirigido a la población infantil en situación de vulnerabilidad de Makumira
  • Coneixent el Acerdo de Escazú: Defensa del Medi Ambient des de l'accés a la informació, la participació pública i la garantia d'accés a la justícia en matèria ambiental
  • Formación y producción de contenidos contra la desinformación en el proceso migratorio venezolano
  • Treball de recerca basat en un reportatge/documental sobre voluntariat

Any 2021

(projectes suspesos, COVID19)

Any 2020

(projectes suspesos, COVID19)

Any 2019

  • Hacia una educación de calidad para combatir la desigualdad. Construcción de un comedor y cocina incorporada para los 460 niños y niñas de un colegio de Molo, Kenia. (2019)
  • Projecte Congo: deconstruint l'imaginari del Sud Global Ave des Premiers Jeux Africains, Brazzaville, República del Congo. (2019)
  • Iniciativa d'aigua sostenible (fase 2). Implantació a Knia Marsabit, Mandera, Wajir. Kènia. (2019)
  • Diseño de medios impresos como recurso de interpretación del patrimonio natural y cultural de las comunidades indígenas del Valle de Kamarata, Sector II Kamarata - Kanaimo, Parque Nacional Canaima. Venezuela. (2019)

Any 2018

  • Incorporació de l'educació en el lleure al poblat rural Duar Essifa. Dividint els projectes en dues parts: una dedicada als infants de preescolar i l'altra als infants d'educació primària de l'escola. Amb els infants de preescolar faran un casal d'estiu de dilluns a divendres i amb els infants d'educació primària diferents activitats puntuals tres dies a la setmana durant els matins. El treball en ambdós casos es durà a terme a través d'activitats lúdic-esportives, creatives, cooperatives i d'expressió. (2018)
  • Imaginant noves històries de dónes a través de la música i la dansa: projecte d'intercanvi educatiu amb la Professional School d'Anantapur. (2018)
  • Forma i forma't als Campaments de refugiats sahrauís. Crear un espai d'aprenentatge entre estudiants d'infermeria i educació a la wilaia de Dajla. (2018)
  • Recursos de interpretación del patrimonio natural y cultural como estrategias para el desarrollo local de las comunidades indígenes del Valle de Kamarata en el Parque Nacional Canaima, Venezuela. (2018)
  • Sustainable water initiative (SWI). Projecte destinat a proveir d'aigua potable per cuinar i beure a la comunitat amb un sistema de sanejament d'aigua i la capacitació i sensibilització de la comunitat amb tallers, tant a adults com a nens i nenes sobre higiene i tenir cura de l'aigua. (2018)
  • Millora de la comprensió lectora en Kiswahili a l'escola de Nairobi. Millorar l'aprenentatge i la comprensió dels escolars del Kiswahaili, llengua vehicular d'ensenyament, a través de tècniques innovadores d'aprenentatge. Aplicació per a tabletes d'aprenentatge mitjançant el joc lector de comprensió. (2018)
  • Valoració energètica i descontaminació solar d'aigües residuals en l'entorn de la indústria tèxtil al Marroc. Activitats de divulgació i demostració. Tractament d'aigües residuals industrials tèxtils, donada la seva toxicitat i que són un problema a les zones industrialitzades. Potenciar i divulgar la tecnologia de tractament solar d'aigües, permetent la valoració energètica gràcies a la transformació dels contaminants problemàtics en hidrogen, un producte de gran valor. (2018)
  • Gobernanza turística, efectiva y equilibrada de las comunidades locales: el caso del Refugio Nacional de Vila Silvestre Barra Colorado (RNVSBC). Conservar los ecosistemas mediante sistemas de manejo adaptativo, proteger hábitats de interés particular, promover el ecoturismo, educación ambiental y de investigación y favorecer el manejo sostenible de los Servicios ecosistémicos que contribuía al desarrollo socio económico de pobladores y comunidades del refugio. (2018)
  • GOMESI: projecte per al desenvolupament socioeconòmic de la dona rural ugandesa. (2018)
  • Avaluació i acompanyament d'alumnes locals del grau de nutrició a fer les seves pràctiques al centre de rehabilitació nutricional d'Ibo, Moçambic. Fer pràctiques al centre de recolzament nutricional d'Ibo amb una intervenció nutricional amb productes locals de primer i exitosa en tot el país. (2018)
  • Tallers educatius i pre-laborals destinats a adolescents amb risc d'exclusió social i educativa del Municipi de San Ramón, Nicaragua, en el marc del programa "Diviérteme y aprendo". Segona fase destinada a reforçar els rangs d'edats de 12 anys a 18 anys, donant als joves un acompanyament ajustat a la seva edat i necessitats, formació global i iniciació al món laboral a través de tallers de reforç educatiu i formació professional. (2018)

Any 2017

  • Sostenibilidad en la costa de Oaxaca: Agrotóxicos, Salud y Medio Ambiente. Es pretén conèixer com el model de producció agrícola intensiu en l'ús d'agrotòxics suposa un risc per a la salut de les famílies productores i de la seva comunitat, i com aquesta percepció del risc s'articula en discursos i pràctiques a favor de la sobirania alimentària i per al desenvolupament sostenible. (2017)
  • Imaginant noves històries de dones a través del kamishibai: projecte educatiu amb la Professional School d'Anantapur. Pretén contribuir a la reflexió crítica d'infants i joves promovent canvis en els valors, les actituds i els comportaments de la ciutadania per tal de construir un societat solidària amb les causes de desigualtat, pobresa i exclusió social. (2017)
  • Forma i forma't als campaments sahrauís. Aquest projecte consisteix en un intercanvi de coneixements entre estudiants de la Facultat d'Infermeria i de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia amb els professionals que treballen en l'àmbit a la Wilaia de Dakhla. (2017)
  • La comunitat maia de Popolá. Intervenció social davant de les amenaces al desenvolupament. És un projecte per enfortir i apoderar la posició de la comunitat davant de les amenaces del nou escenari polític que pretén atemptar contra el seu desenvolupament denegant subvencions per a infraestructures i serveis. El projecte consisteix en tallers i entrevistes, el resultat final és la redacció d'un llibre per donar veu a la població de Popolá. (2017)
  • Assecador solar per la sobirania alimentària. L'objectiu és donar vida als excedents de l'horta per poder allargar-ne la temporada d'ús (generant nous subproductes i comercialitzar-los). Es tracta de pal·liar la gana i l'exclusió social de les dones de l'Índia per assolir la sobirania alimentària i l'apoderament (Karnataka, Índia). (2017)
  • Revalorització dels paisatges ancestrals i planificació sostenible de l'ecoturisme comunitari indígena a la ribera del Niu Napo. (2017)
  • Àrees protegides i serveis ecosistèmics per al benestar humà i el desenvolupament local: el cas del departament d'Huila, (Colòmbia). El projecte se centra en l'anàlisi de la integració de les àrees protegides del departament d'Huila en el conjunt del sistema colombià i la determinació de propostes de línies d'acció per a la planificació, gestió i desenvolupament d'aquestes àrees. (2017)
  • Aprèn i comparteix als campaments sahrauís: projecte "Meliris" neix amb l'objectiu de crear un espai d'aprenentatge versàtil i extens basat en un sistema informàtic de baix cost. Inclou des de l'educació infantil fins a la universitària i està dissenyat perquè els usuaris tinguin el seu entorn personalitzat compartint equipament. També està dissenyat perquè no sigui necessari l'accés a internet, ja que els continguts estan descarregats prèviament. A més, compta amb una ràdio d'abast de 5 km. La proposta és apostar per un model recarregable que té un cost inicial més elevat però que aporta grans beneficis perquè evita a l'usuari dependre de les piles i talla d'arrel la gran problemàtica que representen pel que fa a la contaminació d'aigües (Wilaya de Dakhla). (2017)

Any 2016

  • ​​​​​​Desenvolupament d'una cambra de refrigeració amb emmagatzematge tèrmic amb materials de canvi de fase (PCM) per al procés de maduració de formatges produïts a molt petita escala, alimentada per un subsistema fotovoltaic optimitzat per a zones no connectades de Kenya (2016)
  • Consiguiendo sueños:creació d'un centre ocupacional i de formació especialitzada en el turisme sostenible, alternatiu i responsable i en l'hostaleria, per a joves d'entre 13 i 23 anys de la regió de Ceiba, Hondures (2016)
  • Petits Detalls: projecte educatiu amb l'orfenat de Mupenzi-Jinja, Uganda (2016)
  • Acció ludico-educativa per a la prevenció de situacions de risc socials a San Ramon, Matagalpa, Nicaragua (2016)
  • Una Finestra al Món: Intercanvi d'experiències educatives al campament de refugiats sahrauís de Smara (2016)
  • Conservació i maneig sostenible dels recursos del Desert de Tatacoa. Destinació turística emergent del Departament de Huila, Colòmbia (2016)
  • Totes necessitem refugi. Pisos tutelats per a refugiats a Grècia (2016)
  • Proposta d'educació alternativa basada en el lleure en una zona rural al Sud del Marroc  (2016)

Any 2015

  • Dones esculpint la realitat. Periodisme emancipador i multimèdia​ - Bolívia, RD del Congo i Indonèsia (2015)
  • "jugant i compartint, aprenem i convivim" Projecte educatiu de voluntariat a zones rurals del Marroc (2015)
  • Granja avícola descentralitzada per l'empoderament de les dones de les famílies amb menys recursos d'aldees del municipi de Touba M'bou. Senegal (2015)
  • Maestras del maiz: red de cooperación entre la academia y comunidades locales indígenas en el sector Zoogacho, Oaxaca, México (2015)
  • Construcción y puesta en marcha de un centro de capacitación en la aldea de Wampusirpi, en la Moskitia, Honduras (2015)
  • Pasteurización y enfriamiento para el prcesamineto a muy pequeña escala de leche y prodictos lácteos en una zona rural de Etiopía (2015)
  • Análisis técnico - económico de sistemas de refrigueración y tratamiento térmico con energía solar, aplicados a la producción de leche de granjas de pequeño tamaño y su posterior tratamiento en un centro de aacopio cooperativo y pequeña planta de procesamiento tipo, ubicados en una zona rural de Túnez. (2015)
  • Detecció de recursos turístics a partir de la potencialitat del paissatge en comunitats rurals de muntanya. Mèxic (2015)
  • Efecto de un programa de intervención educativa comunitaria de estilos de vida saludables sobre los marcadores de riesgo cardiovascular en escolares Tapachula (Chiapas) - Mèxic (2015)
  • Transición del estado nutricional, estado cognitivo y los hábitos de higiene de escolares en la zona urbana de una región andina. Cusco - Perú (2015)
  • Acció lúdico - educativa per a la prevenció de situacions de risc social en la població jove de San Ramon, Nicaragua (2015)

Any 2013

  • IX Trobada Taller de Formadors i Promotors de Salut de la Zona Nord de Chiapas - Mèxic (2013)
  • Desarrollo de una herramienta para el dimensionamiento de sistemas autónomos de refrigeración solar de bajo coste para la conservación de alimentos en zonas rurales - Índia (2013)
  • Turismo, Desarrollo y Sostenibilidad. Conflictos, Resistencias y Retos en la Comunidad de Pescadores de Mundaú, Trairi - Brasil (2013)
  • INCOS (Intervenció Comunitària de Salut) - Perú (2013)

Any 2012

  • Formació de formadors a Unizambeze i cooperació en aspectes mediambientals - Moçambic (2012)
  • Implementació d'un sistema d'informació geogràfica per la gestió integral del Valle de Vinyales - Cuba (2012)
  • El paper de les autoritats tradicionals com a mediadores en els processos de pau. Dotze anys de pau al reialme d'Oussouye - Senegal (2012)
  • Yaa Woto - Centre de Formació - Burkina Faso (2012 - 2013)
  • Suport en la creació d'un Sistema d'Informació Geogràfic (SIG) ambiental pel control de la qualitat ambiental de la província d'Orellana - Equador (2012)
  • Acompanyament i assistència jurídica a comunitats afectades pel conflicte miner al departament de Caldas - Colòmbia (2012)
  • Projecte d'higienització i prevenció d'infeccions nosocomials a l'Hospital de Touba - Senegal (2012)
  • BON-TLT. Built Our Nation - Taifa Letu Tujenge - República Democràtica del Congo (2012)
  • Segona Primavera - Líban (2012)
  • Estudi de viabilitat en la rehabilitació neurològica dels usuaris diagnosticats d'hemiplegia atesos a l'hospital provincial de Quelimane - Moçambic (2012)

Any 2011

  • Una Finestra al Món: Intercanvi d'experiències educatives al campament de refugiats sahrauís de Smara a Tindouf (2011-2013)
  • Segona fase del projecte de l'Hospital de Touba al Senegal realitzat amb la col·laboració entre el Centre de Cooperació al Desenvolupament "URV Solidària" i l'Hospital Joan XXIII (2011)
  • Elaboració d'una ordenança única de protecció ambiental per al Cantón de Francisco de Orellana - Equador (2011)
  • Enfortiment de la gestió pública ambiental a la província equatoriana d'Orellana - Equador (2011)
  • Col·laboració a la Clínica Comunitària de Chaculá a Guatemala (2011)
  • Projecte de recolzament puntual per a la intervenció familiar d'infants i adolescents immersos en situacions de conflicte a Iquitos - Perú (2011)

Any 2010

  • Dones indígenes, sobirania alimentària i sostenibilitat: participació-acció per a la transformació del medi rural a la Sierra Norte i costa Oaxaca - Mèxic (2010-2011)
  • Diagnòstic de l'activitat turística a Viñales (Cuba) i tendències del seu desenvolupament sostenible (2010-2011)
  • Projecte Hospital de Touba al Senegal realitzat amb la col·laboració entre el Centre de Cooperació al Desenvolupament "URV Solidària" i l'Hospital Joan XXIII (2010)
  • Recolzament jurídic ambiental a Perú (estiu 2010)
  • Suport en matèria de salut a l'"Asociación para la promoción y el desarrollo de la comunidad Ceiba" a Guatemala (estiu 2010)

Any 2009

  • Promoció integral de nens, nenes i adolescents treballadors a l'Amazònia peruana (2009)
  • Enfortiment i promoció de la salut a comunitats maies de Guatemala (2009)
  • Promoció integral infància i treball a l'Amazònia Peruana (2009)
  • Recolzament jurídic ambiental a l'Amazònia Equatoriana (2009)
  • Inventari de vies jurídiques per exigir danys ambientals (2009)
  • Recolzament jurídic a les comunitats Maya a Guatemala (2009)

Any 2008

  • Protecció de la qualitat de l'aire a l'Amazònia Equatoriana
  • Educació en valors a través de l'Esport
  • Implementació d'un SIG a Panamà
  • Projecte d'Enginyeria al Senegal

Any 2007

  • Projecte de millora de la sanitat a la població de Pojh, Índia

Any 2006

  • Projecte sobre drets humans a l'estat de Chiapas, Mèxic (2006-07)
  • Taller de comprensió lectora al Perú
  • Projecte Integrat d'Ortopèdia Infantil a Moçambic

Any 2005

  • Programa de beques a l'escola Quincho Barrilete, Nicaragua 
  • Projecte de salut a la zona nord de l'estat de Chiapas, Mèxic (2005-2012)

Any 2004

  • Estudi de salut pública a la població de Guerlé, Senegal (2004-06)
  • Projecte d'Enginyeria al Brasil 
  • Prevenció sanitària i nutrició al Brasil 

Any 2003

  • Projecte Sanitari al Brasil

Any 2000

  • Formació d'espanyol a la Universitat de Tuzla, Bòsnia-Hercegovina (2000-05)